Top

SEOpedia Digital Agency HomepageSEOpedia Digital Agency

Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων

  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Κατασκευή ιστοσελίδας
  • Portfolio
  • Επικοινωνία
  • Blog
    • WordPress
    • SEO
    • Content Marketing
    • News
    • Social Media
    • Conversions
    • Link Building
    • Usability
Αρχική \ Blog \ SEO \ Φτιάξτε μια χρήσιμη 404 σελίδα

Φτιάξτε μια χρήσιμη 404 σελίδα

Δημοσιεύθηκε στις 2 Ιανουαρίου 2014 | Από τον Γιώργο Ηλίδη | Αφηστε σχολιο

Τα λάθη είναι ανθρώπινα και μέρος της ζωής μας. Λάθη γίνονται και στο σχεδιασμό σελίδων και μερικά θα έχουν την ευθύνη για τον επισκέπτη που θα οδηγηθεί σε μια σελίδα 404 (δε βρέθηκε). Το πιο πιθανό είναι αυτή η σελίδα να δείχνει το κλασικό, “κρύο” μήνυμα “Error 404: Page not found” ή στην καλύτερη περίπτωση να είναι στα ελληνικά. Πόσο βοηθάει αυτό έναν επισκέπτη σας άραγε;

Αντί να του πείτε μόνο ότι κάνατε κάποιο λάθος με αυτόν τον τρόπο, μήπως είναι καλύτερα να δημιουργήσετε μια σελίδα που θα είναι πραγματικά χρήσιμη;

Η σελίδα 404 του Kubrick theme, για παράδειγμα, είναι ίσως η πιο άσχημη σελίδα 404 που έχετε δει ποτέ. Αυτό, όμως, δε σημαίνει πως η default 404 σελίδα του δικού σας θέματος είναι καλύτερη. Έχετε ψάξει ποτέ για να το ελέγξετε;

Σήμερα θα δούμε πως μπορούμε να κάνουμε μια κομψή και, κυρίως, χρήσιμη 404 σελίδα. Να θυμάστε ότι ο σκοπός της είναι να κάνει τους επισκέπτες να μείνουν στη σελίδα σας, μιας και είναι το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε. Αυτό θα γίνει μόνο αν τους δώσετε τη δυνατότητα να μεταπηδήσουν σε κάποια άλλη σελίδα της σελίδας σας.

Σκεφτείτε όπως ο επισκέπτης σας

Πρέπει να σκεφτείτε όπως ο επισκέπτης που βρέθηκε από λάθος σας σε μια τέτοια σελίδα. Ενώ περίμενε να δει κάτι το οποίο έψαχνε, δεν καταφέρατε να τον ευχαριστήσετε. Υπάρχουν μερικά πράγματα που σίγουρα πρέπει να προσέξετε:

• Αρχικά, καλό είναι να απολογηθείτε διότι, όπως είπαμε, ο επισκέπτης δε βρήκε αυτό που έψαχνε από δικό σας λάθος.

• Έπειτα, φροντίστε ώστε η σχεδίαση και η δομή της 404 σελίδας να ταιριάζει στη σελίδας σας. Σε μερικά θέματα οι σχεδιαστές προτιμούν να δίνουν ουδέτερα στιλ ώστε να χρησιμοποιούνται σε πολλά θέματα ταυτόχρονα οι ίδιες 404 σελίδες. Θέλοντας να κρατήσετε μέσα στη σελίδα σας τον επισκέπτη, όμως, πρέπει όλα να είναι τέλεια.

• Αν σκοπεύετε να κάνετε χιούμορ σε μια τέτοια σελίδα (πολλοί το προτιμούν), φροντίστε ώστε όλοι να “πιάσουν” το αστείο σας. Ειδικά σε ξένες σελίδες, το αγγλικό χιούμορ είναι αρκετά τολμηρό. Ίσως πρέπει να σκεφτείτε πολύ καλά αν αξίζει να κάνετε κάτι τέτοιο γενικότερα.

Μερικά καλά παραδείγματα

Γνωρίζοντας ότι οι επισκέπτες έφτασαν σε αυτή τη σελίδα ψάχνοντας κάτι συγκεκριμένο το οποίο δε βρήκαν, πρέπει να τους δώσετε τον τρόπο να το βρουν. Μερικοί καλές λύσεις που προτείνονται από πολλούς είναι οι εξής:

• Αναζήτηση
• Έλεγχος του URL για πιθανά ορθογραφικά λάθη
• Έλεγχος μέσω του χάρτη ιστότοπου (Sitemap)
• Ψάξιμο από την αρχή ξεκινώντας από την αρχική σελίδα

Δείτε για παράδειγμα τη 404 σελίδα της Apple και της σελίδας Conversion Rate Experts:

Apple 404 page
Conversion Rate Experts 404 page

Η Apple δίνει απευθείας τον χάρτη της σελίδας και δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα αν ταιριάζει στη δικιά σας σελίδα. Η σελίδα Conversion Rate Experts χρησιμοποιεί τους τρόπους που αναφέραμε παραπάνω. Για να είμαστε ειλικρινείς, αυτή η σελίδα αποτέλεσε την έμπνευση για τη δημιουργία αυτού του άρθρου.

Είναι ώρα να σχεδιάσετε τη δικιά σας 404 σελίδα. Για το WordPress θα βρείτε αρκετά Plugins που θα κάνουν το έργο σας ευκολότερο αν και δεν είναι απαραίτητα. Με λίγη φαντασία, έξυπνα λόγια και με γνώμονα τη λειτουργικότητα σίγουρα το αποτέλεσμα θα είναι το επιθυμητό.

Περιμένουμε να ακούσουμε νέα από τη δημιουργία της 404 σελίδας σας!

SEO

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

  • Το link building ΔΕΝ πέθανε, απλώς έγινε πιο δύσκολο
  • Τα 5 βασικά λάθη που γίνονται στο SEO
  • Google: Τα Search Analytics επίσημα στα Webmaster Tools
  • Η βασική ορολογία του SEO που πρέπει να γνωρίζετε
  • Disavow: Ενημερώστε την Google για links που σας βλάπτουν
  • Οι βασικές γραμμές για Penguin friendly SEO (2014)

Γράφει ο Γιώργος Ηλίδης

Ο Γιώργος είναι Digital Marketer, WordPress Developer και ο ιδρυτής του SEOpedia. Σχεδιάζει και αναπτύσσει websites που θέτουν στόχους, εξυπηρετούν τους επισκέπτες και ταυτόχρονα είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης. Με αυτήν τη σειρά, πρώτα οι επισκέπτες.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Σας παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό σας όνομα (δεν απαιτείται επώνυμο).
Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email) δε δημοσιεύεται.

sp-logo

Πλοήγηση

Αρχική
Επικοινωνία
Blog
Newsletter

Υπηρεσίες

Κατασκευή Website
Portfolio
Project Planner

Blog

Content Marketing
Conversions
Landing Pages
Link Building
News

 

SEO
Social Media Marketing
Usability
WordPress

© 2022 SEOpedia - SEO & Internet Marketing Blog.
Hosted on SiteGround.