Γνωρίζουμε ότι ένα link προς οποιαδήποτε σελίδα είναι ένδειξη εμπιστοσύνης προς αυτήν και το περιεχόμενό της. Η Google έχει τονίσει αρκετές φορές ότι δουλεύει σκληρά για να είναι σίγουρη πως οι κινήσεις τρίτων προς μια σελίδα, με σκοπό να τη βλάψουν, δε θα έχουν αποτέλεσμα. Ωστόσο, ένα link μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη γνώμη της Google. Κλασικό παράδειγμα είναι κάποια πληρωμένα/αυτοματοποιημένα links.
Φαίνεται, όμως, ότι όσο περνάει ο καιρός η Google αποφασίζει να θέτει ολοένα και περισσότερα κριτήρια για το χαρακτηρισμό των links. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μάλλον πρέπει να ενδιαφερόμαστε όλο και περισσότερο για την ποιότητα των links που δεχόμαστε ή προσπαθούμε να δημιουργήσουμε προς τη σελίδα μας.
Δεδομένων όλων των παραπάνω, η Google προτείνει να αφαιρέσουμε κάθε ύποπτο link (ο χαρακτηρισμός αυτός μπορεί να προκύπτει από πολλούς παράγοντες) προς τη σελίδα μας. Κάτι τέτοιο, όμως, είναι δύσκολο και πολλές φορές αδύνατο. Έτσι, η Google έχει δημιουργήσει ένα εργαλείο, γνωστό ως «disavow tool» το οποίο την ενημερώνει ότι δε θέλουμε να λάβει υπόψη της κάποιο/α links που θεωρούμε ότι μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την κατάταξη μας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αν, λοιπόν, έχετε δουλέψει σκληρά στην αφαίρεση links αλλά είναι αδύνατο να αφαιρέσετε μερικά, μπορείτε να προχωρήστε και να χρησιμοποιήστε το disavow tool της Google, όπως προτείνει η ίδια.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η Google μπορεί να διαπιστώσει ποια links πρέπει να εμπιστευθεί και ποια όχι, επομένως οι περισσότερες τυπικές σελίδες δε θα χρειαστεί να κάνουν χρήση του disavow tool.
Disavow backlinks
Η διαδικασία που περιγράφηκε παραπάνω περιλαμβάνει δύο βήματα. Αρχικά, πρέπει να δημιουργήσετε μια λίστα με όλα τα links που πρόκειται να κάνετε disavow. Στη συνέχεια, πρέπει να δημιουργήσετε ένα αρχείο το οποίο θα περιέχει όλα αυτά και το οποίο θα ανεβάσετε στο Google Webmaster προφίλ σας.
Για να κατεβάσετε τα links που οδηγούν στη σελίδα σας (από το Webmaster tools) ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
1. Από το Dashboard, επιλέξτε το μενού “Search Traffic” και στη συνέχεια τα “Links to Your Site”.
2. Κάτω από το «Who link the most», πατήστε το “Click More”.
3. Έπειτα, “Download more sample links”. Αν κάνετε κλικ στην επιλογή “Download latest links”, θα έχετε και τις ημερομηνίες αυτών.
* Όταν κατεβάζετε τα links σας από το Webmaster tools πρέπει να ελέγχετε τόσο την www όσο και την non-www μορφή της σελίδας σας. Για την Google, αυτές είναι δύο εντελώς διαφορετικές σελίδες!
Δημιουργία του αρχείου disavow
Το αρχείο που κατεβάσατε περιέχει όλες τις σελίδες που διατηρούν κάποιο link προς τη δική σας (ή τουλάχιστον αυτές που η Google λαμβάνει υπόψη).
Χρησιμοποιήστε το για δημιουργήσετε ένα αρχείο κειμένου (αυστηρά τύπου .txt και κωδικοποίησης UTF-8 ή 7-bit ASCII). Το αρχείο αυτό θα περιέχει μόνο ένα link σε κάθε γραμμή. Αν θέλετε η Google να αγνοεί όλα τα link από ένα συγκεκριμένο domain, μπορείτε να εισάγετε τη γραμμή «domain:example.com».
Το αρχείο .txt μπορεί να περιέχει επιπρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τα αποκλεισμένα links, εφόσον κάθε τέτοια πληροφορία θα ανήκει σε μια σειρά και θα ξεκινάει με «#». Αυτό σημαίνει ότι όλες οι γραμμές που ξεκινούν με «#» θα αγνοηθούν.
Μη συμπεριλαμβάνετε όλα τα links προς τη σελίδα σας σε αυτό το αρχείο: αυτό το text file πρέπει να περιέχει μόνο όσα θέλετε να αγνοηθούν από την Google.
Παράδειγμα disavow
Παρακάτω βλέπετε ένα έγκυρο παράδειγμα του παραπάνω .txt αρχείου:
1 2 3 4 5 6 | # example.com removed most links, but missed these http://spam.example.com/stuff/comments.html http://spam.example.com/stuff/paid-links.html # Contacted owner of shadyseo.com on 7/1/2012 to # ask for link removal but got no response domain:shadyseo.com |
Σημείωση: Το ανέβασμα κάποιου αρχείου θα αντικαταστήσει πλήρως το παλαιότερο.
Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος ώστε η Google να επεξεργαστεί τις πληροφορίες που ανεβάσατε. Συγκεκριμένα, τα νέα δεδομένα θα ληφθούν υπόψη κατά την επιστροφή της Google στη σελίδα σας, κάτι που σε μερικές περιπτώσεις συμβαίνει σε εβδομάδες. Τα links αυτά θα συνεχίσουν να φαίνονται στο Webmaster Tools profile σας.
* Το παραπάνω κείμενο αποτελεί ελεύθερη μετάφραση του επίσημου άρθρου σχετικά με το disavow tool.
καλά το άρθρο μα μια ερώτηση έχω, πως μπορούμε να καταλάβουμε ποίοι λινκ μας βλάπτουν;
Ευχαριστούμε. Ας πούμε ότι είναι θέμα εμπειρίας και καλής ενημέρωσης. Για παράδειγμα, αγορασμένα links από κάποιο ξένο site, που κάποτε μπορεί να είχαν αξία, ή links από σχόλια σε ξένες σελίδες κ.τ.λ. Για πιο κοινές περιπτώσεις κακών links, τουλάχιστον προς το παρόν, η Google απλώς δεν τα λαμβάνει υπόψη της.