Top

SEOpedia Digital Agency HomepageSEOpedia Digital Agency

Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων

  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Κατασκευή ιστοσελίδας
  • Portfolio
  • Επικοινωνία
  • Blog
    • WordPress
    • SEO
    • Content Marketing
    • News
    • Social Media
    • Conversions
    • Link Building
    • Usability
Αρχική \ Blog \ SEO \ Η επιλογή της focus keyword στο WordPress SEO by Yoast

Η επιλογή της focus keyword στο WordPress SEO by Yoast

Δημοσιεύθηκε στις 21 Απριλίου 2015 | Από τον Γιώργο Ηλίδη | 1 σχόλιο

Όταν γίνεται λόγος για SEO σε μια ιστοσελίδα WordPress το παιχνίδι παίζεται ανάμεσα σε δύο πρόσθετα: το WordPress SEO by Yoast και το All In One SEO Pack.

Το πρόσθετο της ομάδας του Yoast είναι ικανό να καλύψει κάθε απαίτηση βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας WordPress και εκτός αυτού, θα λύσει τα χέρια όσων παράγουν κείμενα για την ιστοσελίδα τους και θέλουν να τα βελτιστοποιούν για τις μηχανές αναζήτησης.

Το πιθανότερο είναι πως όσοι διαβάζετε αυτό το άρθρο χρησιμοποιείται το WordPress SEO by Yoast στην ιστοσελίδα σας, επομένως μπορεί να σας ενδιαφέρει ο οδηγός ρύθμισης που έχουμε δημοσιεύσει για αυτό.

Παρακάτω θα δούμε τι είναι το πεδίο της focus keyword στο WordPress SEO by Yoast, ποια η χρησιμότητά του και πως πρέπει να κάνετε την επιλογή της focus keyword κάθε φορά.

Οι περισσότεροι δεν έχουν κατανοήσει το λόγο ύπαρξης της focus keyword

…και αυτό είναι κάτι που καταλαβαίνουμε από τα email που μας στέλνετε και από ερωτήσεις που δεχόμαστε κατά καιρούς σχετικά με το συγκεκριμένο πρόσθετο.

Τι είναι η focus keyword;

Έχετε παρατηρήσει πως όταν πληκτρολογείτε μια λέξη στη μηχανή αναζήτησης της Google λαμβάνετε αμέσως κάποιες “προτάσεις αναζήτησης”;

Αυτές οι προτάσεις είναι οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις που περιέχουν τον όρο που πληκτρολογήσατε και προκύπτουν αυτόματα από το ιστορικό που κρατά η μηχανή της Google για όλες τις αναζητήσεις.

Από την πλευρά του SEO αυτές οι προτάσεις είναι ένα καλό στοιχείο για να πάρετε μια μικρή γεύση όσων αναζητεί το κοινό σας σχετικά με μια βασική (και ανταγωνιστική) λέξη για την οποία θέλετε να πετύχετε καλή κατάταξη.

Μια σωστή στρατηγική προώθησης της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης περιλαμβάνει τη λίστα των λέξεων-φράσεων κλειδιών που πρόκειται να στοχευθούν. Είτε αυτές είναι λέξεις είτε φράσεις, είναι αναγκαίο να τις έχετε κατά νου διότι πρέπει να τις χρησιμοποιήσετε στα κείμενα που θα παράγετε. Δεν εννοούμε να χρησιμοποιείται όλες αυτές σε κάθε κείμενο που δημοσιεύετε, αλλά να στοχεύετε σε μια από αυτές κάθε φορά.

Πριν δημιουργήσουν την παραμικρή εικόνα για την κατάταξη μιας σελίδας, οι μηχανές αναζήτησης διαβάζουν το κείμενο. Επομένως, μην περιμένετε να πετύχετε καλή κατάταξη για κάποιον όρο αν αυτός δεν εμφανίζεται στο κείμενο σας.

Ωραία μέχρι εδώ, αλλά τι σχέση έχει με αυτά η focus keyword;

Σας βοηθάει να μείνετε συγκεντρωμένοι σε αυτή τη συγκεκριμένη λέξη ή φράση για την οποία παράγετε το κείμενο κάθε φορά και σας θυμίζει τις φράσεις που χρησιμοποιούνται συχνότερα στην αναζήτηση και σχετίζονται με αυτήν.

Εφόσον έχετε καταλήξει στην επιλογή της focus keyword, το εν λόγω πεδίο χρησιμοποιείται από το πρόσθετο για να αξιολογήσει τα βασικότερα on-page στοιχεία που επηρεάζουν τη θέση μιας σελίδας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (τίτλος, περιγραφές, επικεφαλίδες κτλ.). Συνεχίστε την ανάγνωση και θα μάθετε περισσότερα για αυτήν την αξιολόγηση.

Δηλαδή ποιος είναι ο στόχος της focus keyword;

Η focus keyword δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα εργαλείο που σας βοηθάει να συντάξετε σωστά το κείμενο σας από τη σκοπιά των μηχανών αναζήτησης.

Πως επηρεάζει η focus keyword το SEO μιας σελίδας;

Η focus keyword δεν επηρεάζει την απόδοση μιας σελίδας στις μηχανές αναζήτησης και αυτό είναι το σημείο που κατανοεί λάθος το μεγαλύτερο ποσοστό όσων χρησιμοποιούν το WordPress SEO by Yoast.

Υπάρχουν τμήματα που αφορούν στις μηχανές αναζήτησης και βρίσκονται στον κώδικα της σελίδας σας, αλλά η focus keyword δεν είναι ένα από αυτά.

Παρακάτω φαίνονται τα meta tags που παράγονται από το WordPress SEO by Yoast και ενδιαφέρουν τις μηχανές αναζήτησης. Όπως βλέπετε η focus keyword δε φαίνεται κάπου.

focus keyword

Πόσες focus keywords μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για μια σελίδα/άρθρο;

Από τη στιγμή που είναι ένα εργαλείο για να παράγετε περιεχόμενο γύρω από μια λέξη-φράση που στοχεύετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο μία.

Δεν μπορείτε να χωρίσετε πολλές λέξεις με κόμμα και δε θα έπρεπε να σκεφτείτε να το κάνετε, δεδομένου πως γράφετε περιεχόμενο για να πετύχετε κατάταξη για μια συγκεκριμένη λέξη και όχι για περισσότερες.

Από μια σελίδα στοχεύετε σε μια λέξη ή φράση, κρατήστε το στο μυαλό σας.

Πρέπει κάθε σελίδα να έχει focus keyword;

Όχι, δε χρειάζεται κάθε σελίδα να έχει μια focus keyword. Η σελίδα επικοινωνίας για παράδειγμα υπάρχει για να εξυπηρετήσει εσάς και τους επισκέπτες σας και σας ενδιαφέρει μόνο να “πετύχει” καλή κατάταξη για μια φράση όπως “(το όνομα σας) επικοινωνία”.

Δεν υπάρχει λογική στη χρήση focus keyword για μια τέτοια σελίδα και μπορείτε κάλλιστα να αφήσετε το πεδίο κενό (ναι, δεν είναι υποχρεωτικό όλες οι σελίδες να έχουν την πράσινη στάμπα του Yoast!).

Οι focus keywords και η ετικέτα meta keywords

Δε γνωρίζουμε το λόγο που μπορεί να σας ενδιαφέρει μια ετικέτα που έχει “πεθάνει”, αλλά οι focus keywords δεν έχουν καμία σχέση με την ετικέτα των λέξεων-κλειδιών.

Η προεπιλεγμένη ρύθμιση του WordPress SEO by Yoast δεν ασχολείται με την ετικέτα meta keywords, αλλά αν θέλετε να σπαταλήσετε λίγο χρόνο κάθε φορά που δημοσιεύετε ένα κείμενο σας δίνει τη δυνατότητα να την ενεργοποιήσετε μέσα από τις ρυθμίσεις του plugin.

Πως πρέπει να χρησιμοποιείτε το πεδίο της focus keyword

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, σκοπός αυτής της λέξης είναι να σας βοηθήσει στη διαδικασία συγγραφής του κειμένου και να σας κρατήσει συγκεντρωμένους στο στόχο σας: την κατάταξη σας για μια συγκεκριμένη λέξη ή φράση.

Έχοντας αυτό κατά νου δεν πρέπει να το παρακάνετε με τη χρήση της στα κείμενά σας, διότι σίγουρα δε θέλετε να είσαστε κουραστικοί για τους αναγνώστες σας και «επιθετικοί» για τις μηχανές αναζήτησης.

Ρίξτε μια ματιά στην εικόνα που ακολουθεί:

Πυκνότητα focus keyword

Δεχόμαστε ένα μπράβο για τον τρόπο τοποθέτησης της λέξης που στοχεύουμε στο κείμενο μας. Σε περίπτωση που η πυκνότητα της λέξης-κλειδί άγγιζε το 5-6% θα δεχόμασταν μόνο μια προειδοποίηση, καθώς θα το είχαμε παρακάνει με την επανάληψη της. Μαζί με αυτήν υπερβολή θα χάναμε και την πράσινη κουκκίδα του plugin δίπλα στο συγκεκριμένο πεδίο.

Σαφώς η παρουσία της λέξης ή φράσης κλειδί που στοχεύετε επηρεάζει τη θέση της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης, όμως είναι ο τρόπος τοποθέτησής της μέσα στο κείμενο που παίζει σημαντικό ρόλο, όχι η πυκνότητα της.

Γράψτε όπως μιλάτε, είναι τόσο απλό. Διαβάστε φωναχτά το κείμενό σας πριν πατήσετε το κουμπί της δημοσίευσης, ώστε να διορθώσετε τη συχνότητα εμφάνισης της focus keyword (λέξης που στοχεύετε) αν “χτυπάει” άσχημα στο αυτί σας. Να θυμάστε πως αν ακούγεται άσχημα σε εσάς, τότε ακούγεται άσχημα και στα αυτιά της Google.

Επιλέξτε μια focus keyword που χρησιμοποιείται στην αναζήτηση

Αν αντιμετωπίζετε με σοβαρότητα την απόκτηση επισκεπτών από τις μηχανές αναζήτησης, τότε το πιθανότερο είναι να έχετε τουλάχιστον ένα πλάνο με τις λέξεις-κλειδιά (και μερικές παραλλαγές) που σας ενδιαφέρουν μαζί με τον αριθμό των αναζητήσεων τους.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τη δύναμη που κρύβουν οι φράσεις-κλειδιά, ειδικά όταν γίνεται λόγος για την παραγωγή ενός blog post. Όταν εισάγετε μια λέξη στο πεδίο της focus keyword του WordPress SEO by Yoast θα δείτε πως από κάτω εμφανίζονται προτάσεις που περιέχουν αυτήν τη λέξη. Αυτές οι προτάσεις είναι ακριβώς αυτές που θα δείτε αν κάνετε το ίδιο στη μηχανή αναζήτησης της Google.

Πρέπει να στοχεύετε σε αυτές;

Όχι πάντα. Αυτές οι λέξεις έχουν μεγαλύτερο ανταγωνισμό και τουλάχιστον θεωρητικά η κατάταξη σας θα είναι δυσκολότερη. Αυτό δε σημαίνει πως δεν πρέπει να ασχοληθείτε ποτέ με αυτές. Πρέπει, αλλά με μέτρο και μόνο όταν έχετε αναλύσει τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας.

Μέσα από τις προτάσεις αναζήτησης μπορείτε να πάρετε μια γεύση του τί ενδιαφέρει τους επισκέπτες σας και κατά συνέπεια μερικές ιδέες για στόχευση διαφορετικών λέξεων κάθε φορά. Για αυτό το σκοπό μπορείτε φυσικά να χρησιμοποιήσετε το Google Keyword Planner αλλά και δωρεάν online εργαλεία όπως το Übersuggest.

Αναζητήστε τη focus keyword που επιλέξατε!

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποιες λέξεις χρησιμοποιούνται στις αναζητήσεις και εξίσου σημαντικό είναι το μελλοντικό κείμενό σας να ταιριάζει στα αποτελέσματα αναζήτησης της λέξης που επιλέξατε.

Ο καλύτερος τρόπος για να το διαπιστώσετε είναι να πραγματοποιήσετε μια αναζήτηση με αυτή τη λέξη (focus keyword) και να δείτε αν το ύφος του άρθρου σας είναι σύμφωνο με αυτό όσων εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις. Γιατί;

Γιατί η Google πιστεύει πως αυτά ενδιαφέρουν όσους αναζητούν κάτι σχετικό με αυτήν τη λέξη και καλό είναι να είσαστε σύμφωνοι με την επιλογή της αν στόχος είναι μια από τις πρώτες θέσεις.

Ρίξτε μια γρήγορη ματιά στο περιεχόμενο των σελίδων που εμφανίζονται πρώτες για να πάρετε ιδέες για το δικό σας κείμενο.

Υπάρχει κάτι που αξίζει να αναφέρετε και εσείς στο δικό σας κείμενο;

Όχι, ΔΕ σας ενθαρρύνουμε να αντιγράψετε περιεχόμενο, αλλά να πάρετε μια ιδέα και να σκεφτείτε αν και πως μπορείτε να φτάσετε ένα βήμα παραπέρα και να ξεχωρίσετε. Σκεφτείτε κάτι που λείπει, κάτι που αναφέρετε χωρίς λεπτομέρεια και χρειάζεται επεξήγηση, κάτι που να κάνει τη διαφορά για όσους θα το διαβάσουν!

Συμπέρασμα

Η επιλογή της κατάλληλης focus keyword δεν είναι εύκολη αν σκεφτεί κανείς την έρευνα που πρέπει να προηγηθεί. Οι μηχανές αναζήτησης είναι εξυπνότερες από ότι παλαιότερα και η παραγωγή κειμένων χωρίς στόχο και έρευνα είναι σπατάλη του χρόνου σας.

Το WordPress SEO by Yoast μπορεί να σας βοηθήσει σε ότι αφορά στο SEO και ειδικότερα στην παραγωγή περιεχομένου. Μη ξεχνάτε τον οδηγό που έχουμε δημιουργήσει για ρύθμιση του εν λόγω plugin.

Έχετε ερωτήσεις σχετικά με την focus keyword; Θα χαρούμε να τις απαντήσουμε στα σχόλια που ακολουθούν.

SEO, WordPress

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

  • WordPress SEO by Yoast: Αναλυτικός οδηγός ρύθμισης
  • Εισαγωγή των Google Rich Snippets σε ιστοσελίδα WordPress
  • SEO 2015: #10 συμβουλές για να επιβιώσετε
  • WordPress SEO: Ο απόλυτος οδηγός
  • Panda Update: Άλλη μια κίνηση ενάντια στο περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας
  • Meta Keywords: Οι λέξεις-κλειδιά είναι πια άχρηστες! (;)

Γράφει ο Γιώργος Ηλίδης

Ο Γιώργος είναι Digital Marketer, WordPress Developer και ο ιδρυτής του SEOpedia. Σχεδιάζει και αναπτύσσει websites που θέτουν στόχους, εξυπηρετούν τους επισκέπτες και ταυτόχρονα είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης. Με αυτήν τη σειρά, πρώτα οι επισκέπτες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση

  1. LIza Kalfa αναφέρει:

    20 Ιουνίου 2019 at 08:36

    Από ότι καταλάβα από το άρθρο είναι καλό να έχουμε focus keyword για εμάς για να μας βοηθάει, αλλά δεν είναι “must” , έτσι δεν είναι;

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Σας παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό σας όνομα (δεν απαιτείται επώνυμο).
Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email) δε δημοσιεύεται.

sp-logo

Πλοήγηση

Αρχική
Επικοινωνία
Blog
Newsletter

Υπηρεσίες

Κατασκευή Website
Portfolio
Project Planner

Blog

Content Marketing
Conversions
Landing Pages
Link Building
News

 

SEO
Social Media Marketing
Usability
WordPress

© 2022 SEOpedia - SEO & Internet Marketing Blog.
Hosted on SiteGround.