Top

SEOpedia Digital Agency HomepageSEOpedia Digital Agency

Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων

  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Κατασκευή ιστοσελίδας
  • Portfolio
  • Επικοινωνία
  • Blog
    • WordPress
    • SEO
    • Content Marketing
    • News
    • Social Media
    • Conversions
    • Link Building
    • Usability
Αρχική \ Blog \ Link Building \ Εξωτερικοί σύνδεσμοι (external links)

Εξωτερικοί σύνδεσμοι (external links)

Δημοσιεύθηκε στις 15 Ιανουαρίου 2014 | Από τον Γιώργο Ηλίδη | Αφηστε σχολιο

Οι εξωτερικοί σύνδεσμοι (external links) είναι σύνδεσμοι που οδηγούν (σκόπιμα) σε οποιαδήποτε άλλο domain εκτός από την σελίδα στην οποία υπάρχουν (πηγή).

Για παράδειγμα, εάν κάποια άλλη σελίδα έχει ένα link προς την δική σας σελίδα, αυτό λαμβάνεται ως external link προς τη δική σας σελίδα. Ομοίως, αν εσείς έχετε κάποιον σύνδεσμο προς άλλη σελίδα (domain), αυτό είναι ένα external link προς αυτή τη σελίδα.

Παράδειγμα ενός external link (HTML)

<a href="http://www.external-domain-example.com" title="link anchor text">Link Anchor Text</a>

<a href="http://www.external-domain-example.com" title="link anchor text">Link Anchor Text</a>

Παραπάνω φαίνεται η σελίδα στην οποία οδηγεί ο σύνδεσμος και το anchor text, δηλαδή το κείμενο που περιγράφει σύντομα τη εξωτερική σελίδα.
Σε αυτό το κείμενο πρέπει να χρησιμοποιούνται περιγραφικές λέξεις-κλειδιά οι οποίες θα σχετίζονται πλήρως με το νόημα της σελίδας που στοχεύει ο σύνδεσμος. Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείται η ίδια λέξη-κλειδί κάθε φορά – στην πράξη αν αυτό γίνεται μπορεί να θεωρηθεί spamming. Αντιθέτως, πρέπει να υπάρχει ποικιλία στα anchor texts, χωρίς όμως να πάψουν να περιγράφουν άριστα την εξωτερική σελίδα. Αυτό βοηθά τόσο τους χρήστες όσο και τις μηχανές αναζήτησης.

Τι είναι ένα External Link;

Όπως είπαμε, είναι ένας σύνδεσμος που οδηγεί σε κάποια εξωτερική σελίδα.

• Οι κορυφαίοι του χώρου του SEO υποστηρίζουν ότι τα external links είναι η πιο σημαντική πηγή για τη δύναμη μιας σελίδας στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης.
• Τα external links μεταφέρουν ισχύ (δύναμη στην κατάταξη) με διαφορετικό τρόπο από ότι τα internal links (εσωτερικοί σύνδεσμοι). Αυτό συμβαίνει επειδή οι μηχανές αναζήτησης τα λαμβάνουν ως θετικές ψήφους άλλων προς τη στοχευμένη σελίδα.
• Υπάρχει μια διαμάχη για τη σημασία του anchor text στην κατάταξη της σελίδας. Μερικοί υποστηρίζουν ότι δεν παίζει ρόλο, ενώ άλλοι λένε ότι είναι καθοριστικό για την κατάταξη μιας σελίδας. Όπως και να έχει, πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη σημασία σε αυτό. Έτσι, αν δεν παίζει ρόλο, τι είχαμε τι χάσαμε, ενώ αν παίζει θα έχει τις λέξεις που πρέπει να έχει.

Εξωτερικά vs Εσωτερικά Links

Εξωτερικά vs Εσωτερικά Links

SEO & External Links στην πράξη

Πολλοί κορυφαίοι στο χώρο συμφωνούν ότι είναι άκρως σημαντικό για μια σελίδα να παίρνει external links, καθώς είναι καθοριστικός παράγοντας στην κατάταξη της. Αυτό πηγάζει από την ιδέα ότι τα external links είναι ο πιο δύσκολος τομέας προς έλεγχο από έναν ιδιοκτήτη σελίδας και ένας από τους καλύτερους τρόπους για τις μηχανές αναζήτησης να ορίσουν το πόσο δημοφιλής είναι μια σελίδα. Φανταστείτε πόσες σελίδες υπάρχουν στο internet. Δεν είναι δυνατό να ελέγξετε ποιες (ή όχι) έχουν ένα external link προς τη δική σας σελίδα. Εάν έχουν, σημαίνει ότι εκτιμούν το περιεχόμενο σας, κάτι που με τη σειρά της εκτιμά η μηχανή αναζήτησης.

Η Google άφησε το σημάδι της στο θέμα των external links, εισάγοντας το γνωστό PageRank (ένας αλγόριθμος που αναπτύχθηκε για πρώτη φορά από τον Larry Page, συνιδρυτή της Google). Ο αλγόριθμος αυτός μετρούσε τα links αυτά ως ψήφους εμπιστοσύνης. Οι σελίδες οι οποίες είχαν τα περισσότερα external links να οδηγούν σε αυτές ήταν και οι πιο δημοφιλείς για την Google. Όταν, λοιπόν, η αναζήτηση είχε να κάνει με κάποιο συγκεκριμένο ερώτημα, οι πιο δημοφιλείς και σχετικές με το ερώτημα σελίδες θα ήταν οι πρώτες στα αποτελέσματα της Google. Αν και ο αλγόριθμος αυτός είναι πολύ πιο σύνθετος σήμερα, φαίνεται ότι ακόμα περιέχει το πνεύμα των external links ως θετικές ψήφους.

Σήμερα, σχεδόν όλες οι μηχανές αναζήτησης βασίζονται σε μια σειρά κριτηρίων για να αξιολογήσουν την αξία των external links προς μια σελίδα. Μερικά από τα κριτήρια αυτά είναι:

• Η αξιοπιστία του domain που δίνει το external link
• H δημοτικότητα της σελίδας που δίνει το link
• Η σχετικότητα-συνάφεια του περιεχομένου μεταξύ της σελίδας-πηγής και της στοχευμένης (εξωτερικής) σελίδας
• Το anchor text που χρησιμοποιείται στο link
• Η ποσότητα των links προς την ίδια σελίδα από τη σελίδα-πηγή
• Η ποσότητα των διαφορετικών domains που οδηγούν στη στοχευμένη σελίδα μέσω ενός link
• Η ποικιλία του anchor text στα links που οδηγούν στην στοχευμένη σελίδα
• Η σχέση ιδιοκτησίας μεταξύ της σελίδας-πηγής και της στοχευμένης σελίδας

Τα external links είναι άκρως σημαντικά για δύο πολύ βασικούς λόγους:

1. Δημοτικότητα

Ενώ η κίνηση μιας σελίδας αποτελεί “μπέρδεμα” και είναι δύσκολο να μετρηθεί με ακρίβεια από τις μηχανές αναζήτησης (σύμφωνα με τα λεγόμενα των μηχανικών της Yahoo!), τα external links είναι ταυτόχρονα ένα πιο σταθερό κριτήριο αλλά και πιο εύκολο να μετρηθεί. Αυτό ισχύει επειδή οι αριθμοί που χαρακτηρίζουν την κίνηση ενός ιστότοπου είναι θαμμένοι σε ιδιωτικά αρχεία των servers, ενώ τα external links είναι ορατά δημοσίως και δίνονται απευθείας από το κείμενο της σελίδας. Για αυτό το λόγο, και πολλούς άλλους, τα external links είναι καλός παράγοντας για την εκτίμηση της δημοτικότητας μιας δεδομένης σελίδας. Αυτό το κριτήριο συνδυάζεται άμεσα με τη συνάφεια των δύο σελίδων (πηγής και στοχευμένης) για να ορίσει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στην αναζήτηση μιας συγκεκριμένης λέξης ή φράσης.

2. Συνάφεια

Τα links παρέχουν ενδείξεις σχετικότητας οι οποίες είναι εξαιρετικά πολύτιμες για τις μηχανές αναζήτησης. Το anchor text είναι συνήθως γραμμένο από ανθρώπους (που μπορούν να επεξηγήσουν πολύ καλύτερα τις σελίδες από ότι οι υπολογιστές) και συνήθως είναι αντιπροσωπευτικό του περιεχομένου της στοχευμένης σελίδας. Πολλές φορές το κείμενο αυτό είναι μια σύντομη, αλλά περιγραφική, φράση (π.χ. “Buy cheap clothes”) ή το ίδιο το URL αν είναι κάποιο της μορφής “buy-cheap-clothers.gr”.

Οι στοχευμένες σελίδες, οι σελίδες-πηγές και τα domains γενικότερα, παρέχουν, επίσης, χρήσιμες πληροφορίες συνάφειας για τις μηχανές αναζήτησης. Τα links τείνουν να οδηγούν σε σχετικό περιεχόμενο με αυτό της πηγής. Αυτό βοηθά τη μηχανή αναζήτησης να κρίνει τα περιεχόμενα και των δύο σελίδων, στοχευμένης και πηγής. Έτσι άλλωστε καθορίζεται και η σχετικότητα μεταξύ των δύο και είναι προφανές ότι όταν υπάρχει συνάφεια, η ισχύς του link είναι μεγαλύτερη.

Το θέμα των external links αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θέματα μιας σελίδας και σίγουρα θα επανέλθουμε σε αυτό, καθώς το παρόν άρθρο δεν είναι κάτι άλλο από μια εισαγωγή. Μείνετε συντονισμένοι…

Link Building, SEO Links

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

  • Guest Posts: Ποιο είναι το ιδανικό website για να γράψετε;
  • Τι μπορεί να είναι καλύτερο από ένα backlink; Υπάρχει κάτι που θα προτιμούσαμε
  • Το link building ΔΕΝ πέθανε, απλώς έγινε πιο δύσκολο
  • Internal links: Η αξία των εσωτερικών συνδέσμων
  • Follow και NoFollow στα links. Πως πρέπει να τα χειρίζεστε;
  • Google: Εργαλείο αναφοράς αντιγραμμένου περιεχομένου που ξεπερνά στην κατάταξη το αυθεντικό

Γράφει ο Γιώργος Ηλίδης

Ο Γιώργος είναι Digital Marketer, WordPress Developer και ο ιδρυτής του SEOpedia. Σχεδιάζει και αναπτύσσει websites που θέτουν στόχους, εξυπηρετούν τους επισκέπτες και ταυτόχρονα είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης. Με αυτήν τη σειρά, πρώτα οι επισκέπτες.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Σας παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό σας όνομα (δεν απαιτείται επώνυμο).
Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email) δε δημοσιεύεται.

sp-logo

Πλοήγηση

Αρχική
Επικοινωνία
Blog
Newsletter

Υπηρεσίες

Κατασκευή Website
Portfolio
Project Planner

Blog

Content Marketing
Conversions
Landing Pages
Link Building
News

 

SEO
Social Media Marketing
Usability
WordPress

© 2022 SEOpedia - SEO & Internet Marketing Blog.
Hosted on SiteGround.