Top

SEOpedia Digital Agency HomepageSEOpedia Digital Agency

Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων

  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Κατασκευή ιστοσελίδας
  • Portfolio
  • Επικοινωνία
  • Blog
    • WordPress
    • SEO
    • Content Marketing
    • News
    • Social Media
    • Conversions
    • Link Building
    • Usability
Αρχική \ Blog \ News \ Google: “Σχεδιάζουμε για ανθρώπους, όχι για ιστοσελίδες”

Google: “Σχεδιάζουμε για ανθρώπους, όχι για ιστοσελίδες”

Δημοσιεύθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2014 | Από τον Γιώργο Ηλίδη | Αφηστε σχολιο

Google Designs for Users

Πριν από μερικούς μήνες μια από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Ευρώπης ανέφερε σε δημοσίευση της πως η Google είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού των αναζητήσεων στην Ευρώπη και πως εκμεταλλεύεται την κυριαρχία της για να μονοπωλεί τα προϊόντα/υπηρεσίες της (Maps, YouTube και Google Shopping) στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Σε απάντηση εκείνης της δημοσίευσης, ο Eric Schmidt της Google εκδήλωσε την επιθυμία του να αναφέρει δημόσια μερικά γεγονότα που θα βοηθήσουν, όπως είπε, τους ανθρώπους/χρήστες να κρίνουν την Google και τις κινήσεις της βασιζόμενοι στη δική τους άποψη.

Είναι αλήθεια ότι η Google γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στην Ευρώπη, δεν είναι όμως το ίντερνετ της Ευρώπης, όπως αναφέρει ο εν λόγω εκδοτικός οίκος. Αποτελούμε το κομμάτι του ίντερνετ που το κάνει ανθρώπινο και του δίνει το πρόσωπο που αναζητά ο καθημερινός χρήστης. Σκεφτείτε τον τρόπο που χρησιμοποιεί ο κόσμος το ίντερνετ σήμερα:

  • Για να διαβάσετε τις ειδήσεις είναι πολύ πιθανό να μεταβείτε απευθείας στο αγαπημένο σας news website και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι μεγαλύτερες online εφημερίδες δέχονται άμεσα το συντριπτικό ποσοστό των επισκέψεων τους (λιγότερο από το 15% αυτών προέρχεται από τη μηχανή της Google). Ή μπορεί να ενημερωθείτε ακόμη και από το twitter.
  • Για να κλείσετε μια πτήση ή για να αγοράσετε μια κάμερα για τις διακοπές σας είναι το ίδιο πιθανό να επισκεφθείτε το Expedia ή την Amazon, όσο το να επισκεφθείτε την Google.
  • Αν αναζητάτε κριτικές για κάποιο restaurant ή μια τοπική υπηρεσία, είναι σημαντική η πιθανότητα να τσεκάρετε το Yelp ή το TripAdvisor.
  • Και αν σερφάρετε μέσω κινητού τηλεφώνου, κάτι που όλο και περισσότεροι κάνουν, θα ανοίξετε απευθείας την κατάλληλη εφαρμογή για να κάνετε με πολύ λιγότερο κόπο όλα τα παραπάνω. Είναι ξεκάθαρο πως η πιο δημοφιλής εφαρμογή στην Ευρώπη δεν είναι αυτή της Google.

Δεν είναι σωστό να λέει κάποιος ότι προωθούμε τα δικά μας προϊόντα σε βάρος των ανταγωνιστών. Δείχνουμε αποτελέσματα στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν γνωρίζουμε καλά τι ψάχνει ο χρήστης (τελικά πρέπει να καταλάβει κανείς ότι δουλεύουμε για ανθρώπους/χρήστες, όχι για ιστοσελίδες και τους ιδιοκτήτες τους).

Επιτρέψτε μου να σας δώσω μερικά παραδείγματα για να καταλάβετε τι εννοώ:

  • Αναζητήστε τον καιρό της περιοχής σας και θα σας δώσουμε το αποτέλεσμα χωρίς καν να επισκεφτείτε μια σελίδα. Αυτό σημαίνει πως οι ιστοσελίδες πρόγνωσης των καιρικών συνθηκών κατατάσσονται χαμηλότερα και δέχονται από εμάς λιγότερες επισκέψεις. Επειδή, όμως, αυτό είναι το αποτέλεσμα που θα βρει χρήσιμο ο χρήστης, πιστεύουμε ότι έτσι πρέπει να γίνεται.
  • Συμβαίνει το ίδιο όταν θέλετε να αγοράσετε κάτι (είτε αυτό είναι παπούτσια είτε ασφάλεια). Προσπαθούμε να δείξουμε διαφορετικές προσφορές και ιστοσελίδες από όπου μπορείτε να αγοράσετε αυτό που ψάχνετε και όχι να δώσουμε links προς ιστοσελίδες/μηχανές αναζήτησης προϊόντων (που κατατάσσονται χαμηλότερα) στις οποίες θα πρέπει να επαναλάβετε την αναζήτηση σας.
  • Αν αναζητάτε οδηγίες για να βρείτε το κοντινότερο φαρμακείο θα δείτε έναν χάρτη της Google με τις οδηγίες που χρειάζεστε, με εναλλακτικές προτάσεις και με διπλανά μαγαζιά που θα σας βοηθήσουν να βρείτε αυτό που ψάχνετε. Για άλλη μια φορά, αυτό πιστεύουμε πως είναι το καλύτερο αποτέλεσμα για τους χρήστες.

Σε κάθε περίπτωση προσπαθούμε να δώσουμε απευθείας απαντήσεις στα ερωτήματα των αναζητήσεων γιατί είναι ο πιο σύντομος δρόμος. Αυτό είναι ακόμη σημαντικότερο για τους χρήστες των φορητών συσκευών που οι οθόνες είναι μικρότερες και η πληκτρολόγηση δυσκολότερη. Σε αρκετούς αυτό δεν αρέσει γιατί σημαίνει μείωση των επισκέψεων σε μερικές σελίδες. Μέχρι σήμερα, όμως, καμία αρχή δεν έχει αντιρρήσεις για την πολιτική της Google να δίνει απευθείας απαντήσεις σε μερικά ερωτήματα χρηστών και αυτό γιατί είναι κοινά αποδεκτό πως διευκολύνει τους χρήστες.

Τελειώνοντας με αυτό το ζήτημα, λέγεται πως η επιτυχία της Google μειώνει τα κίνητρα των ανταγωνιστών να επενδύσουν σε καινοτόμες ιδέες, κάτι που τελικά είναι κακό για το καταναλωτικό κοινό. Όπως αναφέρθηκε πρόσφατα, όμως, στην εφημερίδα Financial Times, υπάρχουν Ευρωπαϊκές εταιρείες πολυμέσων που επενδύουν πολλά χρήματα και χρόνο σε εξειδικευμένες μηχανές αναζήτησης.
Πιστεύω σε αυτό που πρόσφατα δήλωσε ο Axel Springer: “Υπάρχει αρκετός χώρος για καινοτομία στην αγορά των αναζητήσεων”.

Γιατί μας αφορούν όσα ειπώθηκαν στην παραπάνω απάντηση;

“Τελικά πρέπει να καταλάβει κανείς ότι δουλεύουμε για ανθρώπους/χρήστες, όχι για ιστοσελίδες και τους ιδιοκτήτες τους”

Ορίστε γιατί. Το SEO είναι ο αγώνας για καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (της Google δηλαδή). Αν η Google νοιάζεται για το μέσο χρήστη, είναι σίγουρο πως προτιμά σελίδες που, ομοίως, σχεδιάστηκαν για το μέσο χρήστη. Από εδώ και πέρα τα συμπεράσματα είναι στην κρίση του καθενός.

News, SEO Google

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

  • Τεχνικές SEO στις οποίες σπαταλάτε άδικα το χρόνο σας (και εναλλακτικές προτάσεις)
  • Panda Update: Άλλη μια κίνηση ενάντια στο περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας
  • Comment Redirect: Πείτε “ευχαριστώ” στους επισκέπτες σας
  • Βελτιώστε την ασφάλεια του WordPress σας
  • Google: Όλες οι καταλήξεις των domains αντιμετωπίζονται ισάξια
  • Google: Τα Search Analytics επίσημα στα Webmaster Tools

Γράφει ο Γιώργος Ηλίδης

Ο Γιώργος είναι Digital Marketer, WordPress Developer και ο ιδρυτής του SEOpedia. Σχεδιάζει και αναπτύσσει websites που θέτουν στόχους, εξυπηρετούν τους επισκέπτες και ταυτόχρονα είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης. Με αυτήν τη σειρά, πρώτα οι επισκέπτες.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Σας παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό σας όνομα (δεν απαιτείται επώνυμο).
Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email) δε δημοσιεύεται.

sp-logo

Πλοήγηση

Αρχική
Επικοινωνία
Blog
Newsletter

Υπηρεσίες

Κατασκευή Website
Portfolio
Project Planner

Blog

Content Marketing
Conversions
Landing Pages
Link Building
News

 

SEO
Social Media Marketing
Usability
WordPress

© 2022 SEOpedia - SEO & Internet Marketing Blog.
Hosted on SiteGround.