Top

SEOpedia Digital Agency HomepageSEOpedia Digital Agency

Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων

  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Κατασκευή ιστοσελίδας
  • Portfolio
  • Επικοινωνία
  • Blog
    • WordPress
    • SEO
    • Content Marketing
    • News
    • Social Media
    • Conversions
    • Link Building
    • Usability
Αρχική \ Blog \ Content Marketing \ Οι χρυσές αρχές του Guest Posting που δε θα σας βλάψει

Οι χρυσές αρχές του Guest Posting που δε θα σας βλάψει

Δημοσιεύθηκε στις 14 Απριλίου 2014 | Από τον Γιώργο Ηλίδη | Αφηστε σχολιο

Πριν από μερικούς μήνες ο Matt Cutts ανακοίνωσε μέσω του blog του ότι η δεκαετία του guest blogging τελείωσε. Η δημοσίευση περιεχομένου κατόπιν συνεννόησης με στόχο την απόκτηση links αποτελούσε (και ίσως ακόμα αποτελεί) μια μέθοδο link building που συναντούσε κανείς συχνά.

Αυτό που διατυπώνει ο Matt (μιλώντας για λογαριασμό της Google προφανώς) δεν είναι ότι πρέπει να σταματήσουμε να κάνουμε guest posting. Ο ίδιος αναφέρει πως υπάρχουν αρκετοί καλοί λόγοι για να το κάνει κανείς (branding, έκθεση σε περισσότερο κοινό κ.τ.λ.) και έτσι είναι. Οι τακτικές αυτές υπήρχαν χρόνια πριν εμφανιστεί η Google ως μηχανή αναζήτησης και θα συνεχίσουν να υπάρχουν.
Το μήνυμα που θέλει να περάσει ο Matt Cutts μέσω της ανακοίνωσης αυτής είναι ότι το guest posting πέθανε για όσους το έκαναν με σκοπό το link building.

“Πάρα πολλά websites χαμηλής ποιότητας ή spam sites χρησιμοποιούσαν το guest blogging ως βασική στρατηγική για την απόκτηση links και όλο και περισσότερες προσπάθειες για “χτίσιμο” links εμφανίζονται από αντίστοιχες ιστοσελίδες. Για αυτό το σκοπό, προτείνω να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κάποιος επικοινωνεί μαζί σας με σκοπό να ζητήσει ένα guest post”

, αναφέρει ο Matt.

Ύστερα από μια σύντομη αναφορά στο “θάνατο” των guest posts, επιστρέφουμε στο θέμα που μας αφορά και είναι οι κανόνες για σωστό guest blogging. Ναι, μπορείτε να συνεχίζετε να χρησιμοποιείτε την συγκεκριμένη τακτική για να “χτίσετε” τη φήμη σας στο Internet ακόμα και αν αυτό δεν συνδέεται άμεσα με την απόκτηση links.

Πίνακας περιεχομένων

  • 1 Αποφασίστε με σοβαρότητα που και για ποιον θα γράψετε
    • 1.1 Βρίσκοντας blogs που σας ενδιαφέρουν
    • 1.2 Πληροφορίες επικοινωνίας
  • 2 Γράφοντας το email που θα στείλετε
  • 3 Η επικοινωνία που θα ακολουθήσει
  • 4 Γράφοντας το άρθρο που θα δημοσιεύσετε
  • 5 Μίνι βιογραφικό (Author Bio)
  • 6 Η τοποθέτηση των links
  • 7 Μετά τη δημοσίευση του άρθρου σας
  • 8 Το τελικό συμπέρασμα

Αποφασίστε με σοβαρότητα που και για ποιον θα γράψετε

Πρόκειται για ένα βασικό σημείο στο οποίο πρέπει να αφιερώσετε ίσως τον περισσότερο χρόνο σας. Ειδικά μετά τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το θέμα του guest posting, πρέπει να δημοσιεύσετε άρθρα σε σελίδες που φιλοξενούν σχετικό περιεχόμενο με αυτό του δικού σας website. Γνωρίζουμε ότι η Google δίνει μεγαλύτερη αξία στα links όταν υπάρχει συνάφεια.

Το πόσο συγκεκριμένη θα γίνει η αναζήτηση σας εξαρτάται από το χρόνο που θα διαθέσετε για τη συγκεκριμένη διαδικασία. Αναζητώντας κάτι ειδικό, όπως μια σελίδα που θα έχει περιεχόμενο πολύ κοντά στο δικό σας, σίγουρα θα χρειαστεί να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο και αυτό είναι που σας προτείνουμε να κάνετε. Φυσικά πρέπει να αποφύγετε τους καταλόγους άρθρων (aricle directories), ακόμη και αν συμπεριλαμβάνουν κατηγορίες που ταιριάζουν με το αντικείμενό σας.

Σκεφτείτε ότι τόσο το άρθρο σας όσο και όλο το περιεχόμενο της σελίδας που πρόκειται να δημοσιευθεί, πρέπει να “αγκαλιάζουν” νοηματικά το anchor text που θα επιλέξετε, αν τοποθετήσετε κάποιο link. Αν για παράδειγμα γράφετε ένα άρθρο με τη συνταγή για μια pizza και κάποιο link προς την επιχείρηση σας, αποφύγετε να το δημοσιεύσετε σε μια σελίδα με συνταγές γλυκών (προτιμήστε μια με συνταγές ζυμαρικών). Αν παρ΄ όλα αυτά έχετε σκεφτεί κάποιο καλό τρόπο να “κρύψετε” νοηματικά το anchor text σας σε μια σελίδα με γλυκά, τότε μπορείτε να το δημοσιεύσετε εκεί.

Μια ακόμα σύντομη αναφορά στους καταλόγους άρθρων (article directiories): Ξεχάστε τους! Η δημοσίευση άρθρων σε αυτούς δεν είναι guest posting και δεν μπορεί να φέρει κάποιο όφελος.

Βρίσκοντας blogs που σας ενδιαφέρουν

Ο ευκολότερος τρόπος για να βρείτε τα blogs που σας ενδιαφέρουν είναι να χρησιμοποιήσετε το Google. Παρακάτω φαίνεται μια λίστα με search queries για να βρείτε blogs τα οποία δέχονται guest posts.

• Guest Post “niche”
• Write for us “niche”
• “Niche” submit guest post
• “Niche” submit a post
• “Niche” guest blogging
• “Niche” guest blogger

Δεν είναι απαραίτητο να συμπεριλάβετε τον όρο “guest post” ή “guest blogger-ing” στην αναζήτηση σας. Μπορείτε να ψάξετε για “Niche” blog και στη συνέχεια να επισκεφτείτε μερικά και να αναζητήσετε περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το guest blogging.

Πληροφορίες επικοινωνίας

Πρόκειται για ένα απλό βήμα στο οποίο πρέπει να βρείτε τα στοιχεία επικοινωνίας και να επικοινωνήσετε με το διαχειριστή της σελίδας ώστε να ζητήσετε αυτό που θέλετε. Στις περισσότερες σελίδες εύκολα θα βρείτε κάποιο email, twitter profile, facebook profile κ.τ.λ. Ακόμη, είναι συνηθισμένο να υπάρχουν ενσωματωμένες φόρμες επικοινωνίας.
Καλό είναι να προτιμήσετε την επικοινωνία μέσω email και, αν είναι δυνατό, να αποφύγετε τις ενσωματωμένες φόρμες επικοινωνίας διότι είναι πιο απρόσωπες λόγω του αυτοματοποιημένου μηνύματος που προκύπτει.

Γράφοντας το email που θα στείλετε

Το πρώτο μήνυμα που θα στείλετε πρέπει να είναι όσο το δυνατό περισσότερο συγκεκριμένο και σύντομο, χωρίς όμως να είναι απρόσωπο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ίδιο μοτίβο πρώτου μηνύματος για πολλά blogs με ελάχιστες τροποποιήσεις.

Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε το όνομα της σελίδας τους στο θέμα του μηνύματος. Αυτό θα “τραβήξει” το μάτι του webmaster αμέσως. Σχετικά με το κυρίως περιεχόμενο του μηνύματος, αν μπορείτε να βρείτε και να συμπεριλάβετε το όνομα αυτού που θα διαβάσει το email σας τότε κάντε το. Επίσης, χρησιμοποιήστε κάπου μέσα στο κείμενο σας ένα URL προς κάποια σελίδα του blog τους εάν κρίνεται απαραίτητο.

Ένα παράδειγμα τέτοιου μηνύματος:

Καλησπέρα {όνομα},

Αναρωτιόμουν εάν δέχεστε guest posts στο SEOpedia.gr. Πρόκειται για περιεχόμενο γύρω από το SEO και νομίζω ότι ταιριάζει απόλυτα με το περιεχόμενο της σελίδας σας. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Με εκτίμηση/Φιλικά,
{όνομα}.

• Στο URL μη συμπεριλάβετε το http:// διότι μερικές φορές τραβά την προσοχή των spam filters.
• Το πιο πιθανό είναι να μην πάρετε απάντηση από τους περισσότερους webmasters. Επομένως μην αφιερώνετε πολύ χρόνο στο κάθε email.

Η επικοινωνία που θα ακολουθήσει

Προφανώς αυτό είναι κάτι που διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο, αλλά υπάρχουν μερικές κινήσεις που καλό είναι να αποφύγετε.

• Μην αναφερθείτε στο SEO. Δε χρειάζεται να προσπαθήσετε να εντυπωσιάσετε ή να πείσετε κάποιον που μπορεί να είναι ανώτερος σας. Είναι ένα θέμα που θα ξεκαθαριστεί λίγο πριν τη δημοσίευση του άρθρου σας.
• Μην αναφερθείτε (από το πρώτο μήνυμα τουλάχιστον) σε πελάτη σας σε περίπτωση που αναζητάτε δημοσίευση με σκοπό την προώθηση της σελίδας του.
• Μη κάνετε τα μηνύματα σας να δείχνουν ότι ενδιαφέρεστε να πάρετε το link και να τελειώνετε.
• Μην απορρίπτετε τη γνώμη του webmaster που απευθύνεστε. Αυτός σας εξυπηρετεί, όχι εσείς αυτόν. Εάν θέλει να θέσει κάποιους όρους στην τυπογραφία του άρθρου σας ή στις λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε, οφείλετε να είστε διαλλακτικοί.

Σημείωση: Όταν η επικοινωνία οδηγήσει σε μια συμφωνία μεταξύ σας, τότε είναι η κατάλληλη στιγμή να ζητήσετε την ενημέρωση σας σχετικά με τις αλλαγές που θα γίνουν στο άρθρο πριν τη δημοσίευσή του. Αυτό θα σας δώσει το χρόνο για να θέσετε και εσείς τα ζητήματα σας ώστε να υπάρχει αμφίπλευρη ικανοποίηση.

Γράφοντας το άρθρο που θα δημοσιεύσετε

Βασικός στόχος είναι να πλησιάσετε τις απαιτήσεις του blogger και αυτό θα γίνει αν “ράψετε” το άρθρο σας στα μέτρα του συγκεκριμένου blog. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι γράφετε ένα κείμενο για μια σύντομη περιήγηση στο κέντρο της Αθήνας. Αν διαπιστώσατε ότι ο blogger είναι ποδηλάτης (!), καλό είναι να δείτε την Αθήνα και από τη σκοπιά του ποδηλάτη.

Ο τρόπος γραφής ενός guest post δε διαφέρει από αυτόν ενός οποιουδήποτε άρθρου που αρμόζει σε blog. Έτσι, καλό είναι να έχετε υπόψη σας τα παρακάτω:

• Κάνετε χρήση εικόνων όπου είναι δυνατό για να “ξεκουράσετε” τον αναγνώστη
• Χρησιμοποιήστε bullets/λίστες για ευκολότερη ανάγνωση
• Χρησιμοποιήστε bold, italic κ.τ.λ για να τονίσετε τα βασικά σημεία
• “Σπάστε” το άρθρο σε επιμέρους τμήματα με χρήση υποτίτλων
• Εισάγετε γραφικά τύπου charts ή/και infographics εάν είναι εφικτό

Μίνι βιογραφικό (Author Bio)

Συνήθως, στο τέλος κάθε guest post (μερικές φορές βρίσκεται στην αρχή) υπάρχει ένα author bio box. Πρόκειται για ένα σύντομο μήνυμα περίπου τεσσάρων σειρών με σύντομη αναφορά στον συγγραφέα του άρθρου. Συχνά περιέχει και links προς το blog του, το facebook/twitter profile του κ.τ.λ. Για τα links σε αυτό το σημείο θα αναφερθούμε παρακάτω.

Η τοποθέτηση των links

Τις περισσότερες φορές επιδιώκουμε στο guest blogging με στόχο την απόκτηση κάποιου link προς τη σελίδα μας. Στην ιδανική περίπτωση, το link αυτό θα βρίσκεται στην αρχή της δεύτερη παραγράφου. Αν είναι δυνατό, καλό είναι να συμπεριλάβετε και ένα-δύο links προς σχετικές σελίδες παγκοσμίως αναγνωρισμένες και σχετικές πάντοτε με το αντικείμενο του άρθρου σας.

Μερικοί webmasters δεν επιτρέπουν την ενσωμάτωση links προς τη σελίδα σας εντός του κειμένου. Ωστόσο, οι περισσότεροι θα σας επιτρέψουν να συμπεριλάβετε ένα στο author bio box. Σας προτείνουμε να μην το κάνετε! Φαίνεται ότι η Google μπορεί να αναγνωρίσει τα links εντός των bio boxes αλλά και μερικά links προς προσωπικά social profiles. Αν μπορείτε να αναφέρετε τη σελίδα σας χωρίς links, κάντε το. Όσοι εκτιμήσουν το περιεχόμενο που γράψατε θα σας επισκεφτούν και χωρίς κάποιο link.

Μετά τη δημοσίευση του άρθρου σας

Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι εσείς είστε ο συγγραφέας του άρθρου και δεν παίζει ρόλο το γεγονός ότι δημοσιεύθηκε σε άλλη σελίδα. Μετά τη δημοσίευση, λοιπόν, φροντίστε ώστε να:

• Κάνετε έναν πλήρη έλεγχο του κειμένου και των links (αν περιέχονται)
• Κάνετε subscribe στα comments ώστε να ειδοποιήσετε μελλοντικά για τα σχόλια σε αυτό
• Απαντήστε στα comments έγκαιρα

Το τελικό συμπέρασμα

Το guest blogging μπορεί να “πέθανε” για όσους στοχεύουν στην απόκτηση links, όμως παραμένει μια καλή τεχνική για να προωθήσετε το όνομα σας και υπηρεσίες ή προϊόντα σας.

Είναι κοινά αποδεκτό πως στην Ελλάδα τα guest posts έχουν παρεξηγημένη σημασία διότι έχουν συνδεθεί στενά με το link building. Αν καταφέρετε να δείτε αυτήν την τακτική από άλλη σκοπιά, επιλέγοντας να γράψετε σε κατάλληλα blogs/websites, τότε σίγουρα θα είναι προς όφελός σας.

Content Marketing, Link Building Matt Cutts

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

  • Η Google δίνει bonus κατάταξης σε HTTPS ιστοσελίδες
  • Ο Matt Cutts καταρρίπτει μύθους από το χώρο του SEO
  • Matt Cutts: Πως τα μικρά websites μπορούν να ανταγωνιστούν τα μεγάλα;
  • Matt Cutts: Πως θα βγω πρώτος στο Google;
  • Matt Cutts: Πως αντιμετωπίζει η Google τα status codes (404 και 410);
  • Nofollow και affiliate links: Ποια είναι η καλύτερη πρακτική;

Γράφει ο Γιώργος Ηλίδης

Ο Γιώργος είναι Digital Marketer, WordPress Developer και ο ιδρυτής του SEOpedia. Σχεδιάζει και αναπτύσσει websites που θέτουν στόχους, εξυπηρετούν τους επισκέπτες και ταυτόχρονα είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης. Με αυτήν τη σειρά, πρώτα οι επισκέπτες.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Σας παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό σας όνομα (δεν απαιτείται επώνυμο).
Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email) δε δημοσιεύεται.

sp-logo

Πλοήγηση

Αρχική
Επικοινωνία
Blog
Newsletter

Υπηρεσίες

Κατασκευή Website
Portfolio
Project Planner

Blog

Content Marketing
Conversions
Landing Pages
Link Building
News

 

SEO
Social Media Marketing
Usability
WordPress

© 2022 SEOpedia - SEO & Internet Marketing Blog.
Hosted on SiteGround.