Το guest blogging με στόχο αποκλειστικά την απόκτηση links έχει πεθάνει, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι πρέπει να σταματήσετε το guest posting. Έχει ακόμη τεράστια αξία στα πλαίσια της έκθεσης του ονόματός σας, της απόκτησης στοχευμένης επισκεψιμότητας και των πωλήσεων (κυρίως υπηρεσιών).
Με δεδομένα τα παραπάνω, το guest blogging πρέπει να κρύβει μια στρατηγική αν θέλετε να έχετε πραγματικό όφελος από αυτό. Αν δεν το αντιμετωπίσετε με σύστημα το μόνο που θα καταφέρετε είναι να χάσετε χρήματα ή/και χρόνο.
Η απόφαση για guest posting, η σύλληψη της ιδέας και ο πολύτιμος χρόνος που θα αφιερώσετε για να γράψετε το άρθρο σας δε θα επιβραβευτούν αν δε βρεθεί το κατάλληλο μέρος για τη δημοσίευση του. Στόχος αυτού του κειμένου είναι να σας βοηθήσει να βρείτε το κατάλληλο μέρος για να δημοσιεύσετε το κείμενό σας.
Βρείτε την κατάλληλη σελίδα για δημοσίευση του guest post σας
Πριν ακόμα γράψετε την πρώτη λέξη του άρθρου σας, είναι σημαντικό να αφιερώσετε όσο χρόνο χρειαστεί ώστε να βρείτε το κατάλληλο website που θα το φιλοξενήσει.
Πρώτο και σημαντικότερο είναι να αναζητήσετε μόνο σελίδες με περιεχόμενο όμοιο με της δικής σας. Δεν υπάρχει κανένα νόημα να γράψετε ένα άρθρο για την ανάπτυξη ενός plugin για το WordPress σε μια σελίδα που έχει περιεχόμενο σχετικό με την πληρωμένη διαφήμιση στο internet. Οι επισκέπτες της δεύτερης σελίδες είναι πολύ πιθανό να μην ενδιαφέρονται για το post σας.
Επιπρόσθετα, εκτός από την αναζήτηση για σελίδες με σχετικό περιεχόμενο, πρέπει να δώσετε βάση σε παράγοντες όπως: το Domain Authority, η επισκεψιμότητα, η παρουσία στα social media, τα σχόλια στα άρθρα κτλ.
Domain Authority
Για να καταλάβετε πόσο δημοφιλές είναι ένα domain, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν εργαλεία όπως το Ahers ή το Open Site Explorer. Τα δύο αυτά εργαλεία συγκεντρώνουν στοιχεία όπως ο αριθμός των links και η ποιότητα αυτών με στόχο να δώσουν ένα τελικό σκορ για ένα website (domain).
Η βαθμολογία κυμαίνεται μεταξύ 1-100, με το 100 να είναι υψηλότερη δυνατή βαθμολογία. Ένα domain με σκορ μεταξύ 31-70 χαρακτηρίζεται ως μέσης δημοτικότητας ενώ ένα με βαθμολογία από 71-100 χαρακτηρίζεται ως πολύ δημοφιλές.
Είναι δύσκολο να βρείτε σελίδες με DA άνω του 70, επομένως στόχος είναι κυρίως οι βαθμολογίες μεταξύ 31-70. Σας συμβουλεύουμε να μην κοιτάξετε σελίδες με σκορ χαμηλότερο του 30.
Επισκεψιμότητα
Μιλήσαμε προηγουμένως για τη σπουδαιότητα της έκθεσης του ονόματος/website σας. Επομένως, είναι σημαντικό να γνωρίζετε την κίνηση της ιστοσελίδας που θα επιλέξετε.
Σε αυτό το βήμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Woorank ή το Traffic Estimate αν και δεν μπορείτε να γνωρίζετε κατά πόσο είναι ακριβής η πρόβλεψη. Η εικόνα της σελίδας στα social media και τα σχόλια στα άρθρα μπορούν να σας δώσουν μια εικόνα.
Απήχηση (reach)
Όταν η σελίδα δημοσιεύσει νέο περιεχόμενο, σε πόσα σημεία φαίνεται αυτό και “πόσο μακριά” μπορεί να φτάσει; Αυτό ορίζουμε με τον όρο απήχηση. Για να διαπιστώσετε την απήχηση μιας ιστοσελίδας το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να δείτε το ίδιο το περιεχόμενό της.
Το πρώτο ενδεικτικό στοιχείο της απήχησης είναι τα social shares. Στα περισσότερα websites αυτό είναι κάτι που θα βρείτε πολύ εύκολα. Αν η σελίδα που σκέφτεστε να γράψετε guest post έχει μεγαλύτερη απήχηση από τη δική σας, τότε μπορείτε να πείτε ότι αξίζει τον κόπο καθώς η έκθεση σας θα είναι μεγαλύτερη από ότι συνήθως.
Αλληλεπίδραση (engagement)
Όλα είναι καλά όταν ένα website έχει φήμη, αξιόλογη κίνηση και πολλά shares στα social media. Κατά πόσο, όμως, αλληλεπιδρούν οι χρήστες με αυτό;
Ένα υποψήφιο website, ιδανικά, θα έχει αναγνώστες που θα συμμετέχουν ενεργά αφήνοντας κάποιο σχόλιο. Αν το περιεχόμενο μιας σελίδας δεν δέχεται κανένα σχόλιο, τότε ίσως κάτι δεν πάει καλά.
Ένα blog που δέχεται συνεχώς σχόλια σημαίνει ότι έχει αναγνώστες οι οποίοι αλληλεπιδρούν με αυτό. Διαβάζουν πλήρως το περιεχόμενο, το κατανοούν, έχουν άποψη και τη διατυπώνουν.
*Για τα ελληνικά δεδομένα, δύσκολα θα βρείτε σελίδες με μεγάλο αριθμό comments. Επομένως, τα σχόλια σε μερικά από τα δημοφιλέστερα άρθρα της εκάστοτε σελίδας ίσως είναι αρκετά για να την κρίνετε από αυτήν την οπτική γωνία.
Συμπέρασμα: Η λίστα με τα χαρακτηριστικά ενός “καλού” website
Για να λάβετε την μέγιστη δυνατή αξία μέσα από το guest post σας, πρέπει τα websites που στοχεύετε να πληρούν όλα τα παραπάνω κριτήρια. Εν συντομία:
- Domain Authority: Σχετικά υψηλή δημοτικότητα σύμφωνα με τις τιμές των Ahrefs και Open Site Explorer.
- Κίνηση: Ικανοποιητικό αριθμό επισκέψεων και ιδανικά περισσότερες από αυτές που ήδη δέχεστε.
- Απήχηση: Μια ικανοποιητική παρουσία στα social media και έναν καλό αριθμό social shares. Και πάλι καλό είναι να τα καταφέρνει καλύτερα από ότι εσείς.
- Αλληλεπίδραση: Ενεργοί αναγνώστες, κάτι που προσδιορίζεται κυρίως από το αριθμό των σχολίων σε κάθε δημοσιευμένο άρθρο.
Αν έχετε βρει websites στο χώρο σας που ικανοποιούν τις παραπάνω απαιτήσεις, όλα καλά! Μπορείτε να δουλέψετε σκληρά για να δημοσιευθεί ένα άρθρο σας σε αυτά.
Αν σκοπός σας είναι μόνο η απόκτηση ενός link προς τη σελίδα σας, τότε όλα τα παραπάνω μπορεί να σας φαίνονται τζάμπα κόπος. Αν, όμως, θέλετε να χτίσετε το όνομα σας, να ωφεληθείτε ουσιαστικά από το guest post σας και να αποκτήσετε νέους επισκέπτες/αναγνώστες, τότε θα χρειαστεί να δουλέψετε αρκετά.
Εσείς κάνετε guest posts; Ποιους άλλους παράγοντες χρησιμοποιείτε για να αξιολογήσετε την ποιότητα ενός website;
Και το πρόβλημα είναι όταν δεν περνάει κάποιο post ενώ έχουμε δουλέψει σκληρά και πάει τζάμπα ο κόπος. Μερικές φορές το έχουμε δει να εμφανίζεται και σαν κάποιου άλλου… εκεί τι κάνουμε?
Ποια η άποψή σας δημιουργία δικού μας blog για να βάζουμε εμείς δικά μας άρθρα εκεί και με link στο κύριο site.?
Δυστυχώς και αυτό είναι πιθανό, οπότε καλό είναι πρώτα να μαθαίνετε τα standards κάθε σελίδας και βάσει αυτών να γράφετε το κείμενο. Στην περίπτωση που κάποιος άλλος το “κλέβει”, αν δεν υπάρχει γραπτή συμφωνία δημοσίευσης, μάλλον δεν μπορεί να γίνει τίποτα…
Το blog σε ένα ξεχωριστό domain δε θα βοηθήσει διότι θέλουμε ποικιλία στα links. Ένα blog στο εσωτερικό της σελίδας είναι πολύ χρήσιμο τόσο για τους επισκέπτες όσο για τις μηχανές αναζήτησης. Σας το συστήνω χωρίς δεύτερη σκέψη.
έχω παρατηρήσει ότι κυρίως τα links δίνουν δύναμη για να ανέβουμε στις μηχανές αναζήτησης, και ότι όσα άρθρα και να γράψουμε όσο πλούσια και εάν είναι αυτά, (εντάξει εκτός και εάν κάνουμε μια τεράστια ανάλυση και βρούμε κενό σε long tail keywords) εάν το site δεν έχει links δεν σώζεται με τίποτα και ας είναι περίπου spam links. Έχω δει πολλές φορές spam links να κερδίζουν σελίδες με άρθρα καλά και με links λιγότερα από κανονικές σελίδες.