Top

SEOpedia Digital Agency HomepageSEOpedia Digital Agency

Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων

  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Κατασκευή ιστοσελίδας
  • Portfolio
  • Επικοινωνία
  • Blog
    • WordPress
    • SEO
    • Content Marketing
    • News
    • Social Media
    • Conversions
    • Link Building
    • Usability
Αρχική \ Blog \ SEO \ Η βασική ορολογία του SEO που πρέπει να γνωρίζετε

Η βασική ορολογία του SEO που πρέπει να γνωρίζετε

Δημοσιεύθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2013 | Από τον Γιώργο Ηλίδη | Αφηστε σχολιο

Ο όρος SEO περιλαμβάνει πολλές έννοιες που σίγουρα δεν είναι κατανοητές από όλους. Πρόκειται για έναν όρο που σχετίζεται με πολλούς άλλους, άμεσα και έμμεσα.
Οποιοσδήποτε πάρει την απόφαση να ασχοληθεί προσωπικά με το SEO της σελίδας του, κάτι που πολλοί επιλέγουν καθώς γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλον τι θέλουν, πρέπει να ξέρει τουλάχιστον τους βασικούς από τους όρους που θα συναντήσει. Πάμε να τους δούμε μαζί.

• SEO: Search Engine Optimization (Βελτιστοποίηση μιας σελίδας με σκοπό να είναι φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης)
• On-page SEO: Η τακτική και ο τρόπος γραφής των ετικετών (title,description,keywords), και όχι μόνο, που γίνονται μέσα-απευθείας στη σελίδα σας.
• Off-site SEO: Η τακτική που ακολουθείτε για την προώθηση της σελίδας σας μέσω άλλων υπηρεσιών, πχ social media.
• Optimization: Η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας σελίδας για να πετυχαίνει υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.

Οι βασικές ετικέτες (meta tags) που πρέπει να υπάρχουν στον κώδικα κάθε σελίδας (εννοώντας και υποσελίδες, όχι μόνο την homepage)

• Title: Τίτλος. Αυτός που θα διαβάσει η μηχανή αναζήτησης και θα τον προβάλει στα αποτελέσματά της.
• Description: Περιγραφή. Όχι λέξεις-κλειδιά! Περιγραφή! Κάτι που αν το διαβάσει άνθρωπος θα καταλάβει τι έχει η εκάστοτε σελίδα.
• Keywords: Λέξεις-κλειδιά. Εμφανίζονται με αυτή τη μορφή, “seo,google,wordpress,…”. Διαβάστε Γιατί οι λέξεις-κλειδιά είναι πια άχρηστες! (;).
• Tags: Ετικέτες. Λέξεις-κλειδιά που χρησιμεύουν στην σύνδεση του περιεχομένου από σελίδα σε σελίδα. Δείτε τις ετικέτες στο τέλος αυτού του άρθρου, κάντε κλικ σε μία και θα καταλάβετε περί τίνος πρόκειται.

Οι ετικέτες title, description και keywords που μόλις αναφέρθηκαν, εμφανίζονται στον κώδικα της σελίδας όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα (π.χ για το συγκεκριμένο άρθρο)

meta_tags_epeksigisi

Όροι που καθορίζουν πως θα “δει” το Google κάθε σελίδα σας

• Index: Η Google έχει την άδεια σας να συμπεριλάβει τη σελίδα με αυτή την ετικέτα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Και αυτό θα κάνει.
• NoIndex: Όταν η Google βλέπει το “noindex” σε μια σελίδα, δε θα καταχωρήσει τη σελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης, ακόμη και αν άλλες σελίδες συνδέονται με αυτή. Κατά περιπτώσεις αυτό είναι επιθυμητό, συνήθως όχι.

• Follow: Το αντίθετο του NoFollow που επεξηγείται παρακάτω.
• Nofollow: Αποτελεί έναν τρόπο για να πείτε στις μηχανές αναζήτησης “Μην ακολουθείτε συνδέσμους σε αυτή τη σελίδα» ή «Μην ακολουθείτε μια συγκεκριμένη σύνδεση”. Αυτό σημαίνει ότι η Google δε θα μεταφέρει το PageRank σας σε αυτούς τους συνδέσμους.

Διάφοροι άλλοι όροι που σίγουρα θα συναντήσετε

• Permalinks: Η μορφή των μόνιμων συνδέσμων της σελίδας σας. Το link δηλαδή. Για παράδειγμα: georgei4.sg-host.com/?p=123 ή georgei4.sg-host.com/o-titlos-tou-arthrou. Έχουμε μιλήσει για την Αλλαγή της δομής των permalinks στο wordpress (η ίδια λογική ισχύει για κάθε πλατφόρμα και σελίδα) και σίγουρα είναι ένα θέμα που θα ξανασυζητηθεί.
• Sitemap: Ο “χάρτης” που θα καθοδηγεί τις μηχανές αναζήτησης κάθε φορά που θα “μπαίνουνε” να ελέγξουν την σελίδα σας και τις υπο-σελίδες της. Μπορεί να το δείτε και ως XML Sitemap ή HTML Sitemap.
• Breadcrumbs: Κοιτάξτε ακριβώς πάνω από τον τίτλο αυτού του άρθρου. Αυτό είναι τo breadcrumb! Δείχνει στον επισκέπτη, και όχι μόνο, σε ποιο σημείο της σελίδας βρίσκεται και από ποιον “δρόμο” ήρθε, άρα και πως να “γυρίσει” σε οποιαδήποτε προηγούμενη σελίδα.

• Duplicate content: Διπλό περιεχόμενο. Αν, για παράδειγμα, δύο σελίδες έχουν ακριβώς την ίδια περιγραφή (description) τότε αυτή χαρακτηρίζεται ως διπλή περιγραφή. Αυτό συνήθως δεν αρέσει στο Google, χωρίς να δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα.
Παρ’ όλα αυτά πρέπει να σας βάζει σε σκέψεις. Έχετε δυο σελίδες που θα τις περιγράφατε με τις ίδιες ακριβώς λέξεις σε κάποιον άνθρωπο; Τότε γιατί να είναι δύο και να μην είναι μία σελίδα;!

• Backlink: Ένας σύνδεσμος από μια ιστοσελίδα ο οποίος οδηγεί σε μια άλλη ιστοσελίδα. Ένας από τους βασικότερους όρους που χρησιμοποιείται στην ορολογία του off-site SEO.
• PageRank: Αποτελεί τμήμα του αλγόριθμου της Google και μετράει την δημοφιλία μιας ιστοσελίδας. Σήμερα δεν είναι σίγουρο ότι αυτός ο αλγόριθμος συνεχίζει να λειτουργεί. Η υψηλότερη αξιολόγηση είναι 10 στα 10.
• SERP: Είναι τα αρχικά των λέξεων Search Engine Results Placement και δηλώνει την κατάταξη μιας ιστοσελίδας σε μια συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.

Δεν σας κάλυψε η επεξήγησή μας για κάποιον όρο ή θέλετε την ερμηνεία περισσότερων; Σας γεννήθηκαν απορίες διαβάζοντας αυτό το άρθρο; Αφήστε μας ένα σχόλιο πιο κάτω και θα σας καλύψουμε αμέσως.

SEO

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

  • Panda Update: Άλλη μια κίνηση ενάντια στο περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας
  • Γιατί πρέπει πάντα να έχετε ενημερωμένο το WordPress σας
  • Βελτιστοποίηση vs υπερ-βελτιστοποίηση SEO μιας σελίδας
  • Η επιλογή της focus keyword στο WordPress SEO by Yoast
  • Google: Εργαλείο αναφοράς αντιγραμμένου περιεχομένου που ξεπερνά στην κατάταξη το αυθεντικό
  • Εισαγωγή των Google Rich Snippets σε ιστοσελίδα WordPress

Γράφει ο Γιώργος Ηλίδης

Ο Γιώργος είναι Digital Marketer, WordPress Developer και ο ιδρυτής του SEOpedia. Σχεδιάζει και αναπτύσσει websites που θέτουν στόχους, εξυπηρετούν τους επισκέπτες και ταυτόχρονα είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης. Με αυτήν τη σειρά, πρώτα οι επισκέπτες.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Σας παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό σας όνομα (δεν απαιτείται επώνυμο).
Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email) δε δημοσιεύεται.

sp-logo

Πλοήγηση

Αρχική
Επικοινωνία
Blog
Newsletter

Υπηρεσίες

Κατασκευή Website
Portfolio
Project Planner

Blog

Content Marketing
Conversions
Landing Pages
Link Building
News

 

SEO
Social Media Marketing
Usability
WordPress

© 2022 SEOpedia - SEO & Internet Marketing Blog.
Hosted on SiteGround.