Όποιος βρίσκεται στο χώρο του SEO τα τελευταία 5 χρόνια, γνωρίζει καλά ότι η συγγραφή άρθρων με μοναδικό σκοπό τη δημοσίευση τους σε κάποιον (ή κάποιους) κατάλογο/ους άρθρων αποτελεί συνήθη μέθοδο απόκτησης links προς μια σελίδα.
Ωστόσο, με τον άριστο πλέον έλεγχο της δημοσίευσης διπλότυπου περιεχομένου (duplicate content) η Google έκανε πιο δύσκολο το παιχνίδι αφαιρώντας επί της ουσίας τη δυνατότητα να δημοσιεύεται το ίδιο άρθρο σε περισσότερους από έναν καταλόγους. Με αυτήν την κίνηση πέτυχε μια μικρή μείωση της κίνησης των article directories, δίνοντας, όμως, δουλειά σε αυτά που επί πληρωμής δημοσίευαν μοναδικά άρθρα τα οποία επιμελούνταν η ομάδα συγγραφέων του κάθε καταλόγου.
Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει αρκετά. Παρακάτω θα δούμε ένα βίντεο που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του 2014 και απαντά στην εξής ερώτηση:
Ο Matt Cutts (επικεφαλής της ομάδας Webspam της Google) ξεκινά την απάντηση του με μια αναφορά στην ιστορία των article directories, λέγοντας ότι με το πέρασμα των χρόνων η φήμη τους γίνεται όλο και χειρότερη.
Ένας κατάλογος άρθρων είναι μια σελίδα που φιλοξενεί άρθρα με 300-400-500 λέξεις, στα οποία συμπεριλαμβάνεται ένα autor box με λίγα λόγια σχετικά με το συντάκτη του άρθρου και ίσως μερικά links με πλούσιο anchor text εντός κειμένου. Το ίδιο άρθρο μπορεί να δημοσιευθεί σε καμιά δεκαριά καταλόγους (αυτό συνέβαινε περισσότερο στο παρελθόν) οι οποίοι με τη σειρά τους διατηρούν το δικαίωμα της διανομής του (ίσως επί πληρωμής). Επομένως, όποιος θέλει μπορεί να το κατεβάσει και να το αναδημοσιεύσει στην προσωπική του σελίδα.
Η θεωρητική λειτουργία μιας τέτοιας δημοσίευσης είναι ότι αν κάποιος βρει χρήσιμο το κείμενο θα το δημοσιεύσει στην προσωπική του σελίδα και έτσι θα πάρετε μερικά ακόμη links εκτός αυτών του καταλόγου.
Πρακτικά, αναφέρει ο Matt, έχουμε δει ότι τόσο η συγγραφή του άρθρου, όσο η αναδημοσίευσή του είναι συνήθως πρόχειρες διαδικασίες. Συμπληρώνει λέγοντας ότι διαπιστώνονται όλο και περισσότερες περιπτώσεις όπου το περιεχόμενο αποτελεί το μέσο για spamming, με τη δημοσίευσή του να συμβαίνει ταυτόχρονα σε ολόκληρο το διαδίκτυο.
Κατά την άποψη του, οι κατάλογοι άρθρων και γενικότερα η προσπάθεια συγγραφής ενός άρθρου με σκοπό την αναδημοσίευσή του σε πολλά σημεία του παγκόσμιου ιστού δεν είναι τακτική στην οποία μπορεί κανείς να βασίζετε.
Στον επίλογο του βίντεο, ο Matt Cutts αναφέρει ότι υπάρχουν αλγοριθμικά δεδομένα που δείχνουν ότι αυτή η τεχνική link building είναι λιγότερο αποτελεσματική σε σχέση με τα περασμένα χρόνια. Επίσης, συμπληρώνει πως δε θα πρότεινε σε κάποιον να ανεβάσει ένα άρθρο σε κάποιον κατάλογο με σκοπό την απόκτηση links.
Ενώ αρκετοί επαγγελματίες από το χώρο του SEO δεν έχουν αγγίξει τα article directories για αρκετά χρόνια τώρα, υπάρχουν ακόμη αρκετοί που δεν καταλαβαίνουν ότι δεν είναι η καλύτερη ιδέα. Βάσει των σημερινών δεδομένων, λοιπόν, η καλύτερη αξιοποίηση ενός καταλόγου άρθρων είναι να πάρετε μερικές ιδέες και να δημιουργήσετε ένα μοναδικό κείμενο προς δημοσίευση στην προσωπική σας σελίδα, διότι φαίνεται ότι το όφελος από τα directories είναι ελάχιστο και μπορεί να λειτουργήσει σε βάρος σας μελλοντικά.
Οι πρώτοι μήνες του 2014 είναι αφιερωμένοι στους καταλόγους άρθρων. Με μια πρόχειρη αναζήτηση θα διαπιστώσετε πως παγκοσμίως γνωστά article directories έχουν δεχτεί ποινές και ακολουθούν τα μικρότερα, με προειδοποιητικά μηνύματα να έχουν σταλεί ακόμη και σε ελληνικά websites.
Ακολουθούν το tweet του Matt Cutts στο προσωπικό twitter profile του και το βίντεο με την απάντηση που αναλύθηκε:
Today's webmaster video: "Should I build links using article directories?" http://t.co/LBeODA2gve (No)
— Matt Cutts (@mattcutts) January 29, 2014
Και τελικά τι πρεπει να κάνουμε ολα απαγορεύονται ··· να γράφουμε άρθρα στο blog μας αλλα ποιος θα τα δει Ε;ν δεν υπάρχουν links προς αυτο;
Καλησπέρα,
Η λογική (μιας προσέγγισης του blogging) είναι: “Δημιουργώ περιεχόμενο και το μοιράζω σε κανάλια ώστε αν είναι αξιόλογο να δεχτεί links από άλλες σελίδες.” Ναι, τελικά στόχος είναι τα links. Αλλά οι τρόποι για να τα αποκτήσει μια σελίδα είναι πάρα πολλοί.