Το link building δεν πέθανε. Είναι ακόμα σημαντικό, είναι ακόμα χρήσιμο και ακόμα δουλεύει. Και θα συνεχίσει να δουλεύει για πάντα. Απλώς πρέπει να μένουμε ενήμεροι, ώστε η χρήση της τεχνικής αυτής να μας ωφελεί και όχι να μας βλάπτει. Όπως πρόσφατα είπε ο Stoney G deGeyter:
…it will continue to work until the web is replaced with direct digital downloading of all data directly to our brains, which I predict will happen just before the zombie apocalypse.
Ειδικά τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλές συζητήσεις για το πως πρέπει να “χτίζονται” τα links. Ενώ μερικά links μπορεί να έχουν χάσει την αξία τους, και μερικά από αυτά να βλάπτουν μια σελίδα, υπάρχουν σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα ποιοτικά links τα οποία σίγουρα είναι ικανά να σας βοηθήσουν δίνοντας σας ώθηση στις μηχανές αναζήτησης.
Το link building ακόμα παίζει σπουδαίο ρόλο
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, τα ποιοτικά links ακόμα έχουν αξία. Αυτό που άλλαξε είναι ότι η Google κατάφερε να “πετάξει” εκτός του αλγόριθμού της τα εύκολα, γρήγορα, ανούσια, πληρωμένα κ.τ.λ links. Αυτή η κίνηση οδήγησε πολλούς στο να πουν ότι το link building πέθανε το 2014, αλλά ουσιαστικά αυτό που έκανε η Google είναι αυτό που θέλαμε να κάνει: Να σταματήσει να μετράει τα links με τα παραπάνω χαρακτηριστικά (εύκολα, γρήγορα,…, κ.τ.λ). Αυτό όχι μόνο δε σημαίνει ότι το link building έχει πεθάνει, αντιθέτως σημαίνει ότι είναι πιο σημαντικό από ποτέ.
Ορίστε ένας τρόπος για να εξακριβώσετε την ποιότητα ενός link: Αν είναι εύκολο να το αποκτήσετε, δεν είναι καλό. Μην το προσπαθήσετε.
Η τεχνική του link building πάντα ήταν δύσκολη για όσους την έκαναν σωστά. Είναι μια διαδικασία που συχνά προκαλεί πονοκέφαλο στους επαγγελματίες που την παίρνουν στα σοβαρά. Και ξέρετε γιατί; Γιατί είναι δύσκολη!
Τα 5 στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα link “καλό”
Η πρώτη ερώτηση που πρέπει να είστε σε θέση να απαντήσετε είναι “Πότε ένα link είναι ποιοτικό;”, και όχι “Πως μπορώ να “χτίσω” links;”. Εάν γνωρίζετε πότε ένα link είναι ποιοτικό, τότε μπορείτε να ξεκινήσετε την αναζήτηση τρόπων απόκτησης μερικών.
Αν και υπάρχουν αρκετές παράμετροι που χαρακτηρίζουν την ποιότητα ενός link, σε παγκόσμια κλίμακα και βάσει των δεδομένων που θέτουν για την ώρα οι μηχανές αναζήτησης, μπορούμε να ξεχωρίσουμε πέντε από αυτές.
Ένα καλό link, λοιπόν, πρέπει σίγουρα να:
• Βρίσκεται σε μια σελίδα που συνδέεται νοηματικά με τη δική σας
• Υπάρχει σε μια σελίδα με περιεχόμενο όμοιο με αυτό στο οποίο οδηγεί
• Είναι χρήσιμο για τον αναγνώστη που θα το ακολουθήσει
• Έχει πιθανότητες να δεχτεί κλικ από τον επισκέπτη
• Έχει διαφορετικό anchor text από αυτό άλλων links προς την ίδια σελίδα (εξαιρούνται τα brand names)
Όλα έχουν να κάνουν με το πόσο σχετικό θα είναι το link με αυτό που αναζητά ο επισκέπτης. Για αυτό είναι σημαντικό να υπάρχει συνάφεια μεταξύ του link και της σελίδας στην οποία αυτό υπάρχει.
Η πορεία των κινήσεων της Google στην προσπάθεια της να επιστρέφει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα σε μια αναζήτηση, δείχνει ότι θα βασίζεται όλο και περισσότερο στη εμπειρία που προσφέρει η σελίδα στον επισκέπτη. Επομένως, ένα πιθανό σενάριο γύρω από το οποίο γίνεται συζήτηση τους τελευταίους μήνες είναι η καταμέτρηση των κλικ (ή έστω μερικών) στα links μιας σελίδας, με στόχο να διαπιστωθεί εάν υπάρχει σχετικότητα (σύμφωνα με την κρίση του χρήστη) μεταξύ του περιεχομένου των δύο σελίδων.
Μην πέφτετε, λοιπόν, στην παγίδα δημιουργίας links που δεν έχουν πιθανότητα να δεχτούν κλικ. Αργά η γρήγορα θα μετανιώσετε για αυτό.
Και πάλι καταλήγουμε στο ίδιο συμπέρασμα
Είτε δέχεστε ένα link από ένα blog, είτε από το twitter, είτε από οποιοδήποτε άλλο σημείο, όλα πρέπει να αξίζουν να δεχτούν το κλικ από τον επισκέπτη. Γνωρίζουμε καλά ότι το “χτίσιμο” links είναι μια δύσκολη διαδικασία και όσο πιο πολύ αξία θέλετε να δώσετε στο link σας, τόσο θα γίνεται δυσκολότερη.
Για άλλη μια φορά, αν ψάχνετε για εύκολα και γρήγορα links, άδικα χάνετε το χρόνο σας. Αν έχετε την υπομονή και την όρεξη να δημιουργήσετε καλό περιεχόμενο και να συνάψετε σχέσεις που θα σας χαρίσουν κάποιο link στο μέλλον, τότε κάθε link θα αξίζει και θα ευνοεί τη σελίδα σας.
Αφήστε μια απάντηση