Top

SEOpedia Digital Agency HomepageSEOpedia Digital Agency

Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων

  • Αρχική
  • Υπηρεσίες
    • Κατασκευή ιστοσελίδας
  • Portfolio
  • Επικοινωνία
  • Blog
    • WordPress
    • SEO
    • Content Marketing
    • News
    • Social Media
    • Conversions
    • Link Building
    • Usability
Αρχική \ Blog \ SEO \ Η σημασία των XML Sitemaps στην εποχή του Panda

Η σημασία των XML Sitemaps στην εποχή του Panda

Δημοσιεύθηκε στις 17 Μαΐου 2015 | Από τον Γιώργο Ηλίδη | Αφηστε σχολιο

Συχνά συναντούμε διαχειριστές ιστοσελίδων που αγνοούν το ζήτημα των XML Sitemaps διότι το θεωρούν ασήμαντο. Μπορεί ένας χάρτης ιστότοπου να μην είναι σε θέση να σας χαρίσει καλύτερη κατάταξη, όμως αυτό σίγουρα δεν αποτελεί σοβαρό λόγο για να μην ασχοληθείτε με τη δημιουργία του.

Οι XML Sitemaps είναι ένας τρόπος άμεσης επικοινωνίας της ιστοσελίδας σας με τις μηχανές αναζήτησης. Τις ειδοποιούν για αλλαγές στο περιεχόμενό της και εξασφαλίζουν πως το νέο περιεχόμενο θα βρίσκετε στα αποτελέσματα αναζήτησης το συντομότερο δυνατό.

Είναι σημαντικό για έναν online αρθρογράφο, για παράδειγμα, να βοηθήσει τη Google να κατανοήσει ότι αυτός είναι ο πρώτος που δημοσίευσε ένα κείμενο. Γιατί; Panda.

Η αναδημοσίευση περιεχομένου, το διπλότυπο περιεχόμενο & ο αλγόριθμος Panda

Δεν είναι σπάνιο για έναν αρθρογράφο να αναδημοσιεύει το περιεχόμενο που δημιουργεί σε τρίτες σελίδες. Ταυτόχρονα, δεν είναι καθόλου σπάνιο τρίτες σελίδες να αναδημοσιεύουν περιεχόμενο χωρίς την άδεια του δημιουργού του.

Σε μια γρήγορη αναζήτηση κάποιας σημαντικής είδησης της ημέρας θα βρείτε εύκολα το ίδιο ακριβώς κείμενο να εμφανίζεται πολλές φορές στα αποτελέσματα μέσω διαφορετικών ιστοσελίδων (και τις περισσότερες φορές χωρίς την άδεια για αναδημοσίευση).

Κάθε ιστοσελίδα που στηρίζεται στη δημοσίευση περιεχομένου και επιλέγει συνειδητά την αναδημοσίευση του ή αντιμετωπίζει την αναδημοσίευση των κειμένων της χωρίς τη θέληση της, “παίζει” με την εικόνα της απέναντι στην Google. Ο αλγόριθμος Panda ήρθε με στόχο να αφαιρέσει το διπλότυπο περιεχόμενο από τα αποτελέσματα αναζήτησης, κάτι που σημαίνει πως οι σελίδες που δεν αποτελούν την αυθεντική πηγή μπορεί να αποκλειστούν εντελώς από αυτά.

Οι XML Sitemaps είναι ένα εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει τους αυθεντικούς δημιουργούς του περιεχομένου να εδραιωθούν στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Πόσο σημαντικός μπορεί να είναι ένας XML Sitemap σε ότι αφορά στην απόδειξη της προέλευσης του περιεχομένου;

Θεωρητικά η αυθεντική πηγή χαρακτηρίζεται από την ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης του περιεχομένου, η οποία προφανώς έγινε νωρίτερα από κάθε αναδημοσίευση.

Πριν από μερικούς μήνες βρεθήκαμε μπροστά στην περίπτωση σελίδας που ενώ είχε δημοσιεύσει το πρωτότυπο περιεχόμενο, βρισκόταν πίσω στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η εικόνα ήταν η παρακάτω:

XML Sitemap & ώρα δημοσίευσης

Το αντιγραμμένο περιεχόμενο έγινε index πριν από το πρωτότυπο.

Πρόκειται για κάτι που έχει συμβεί αρκετές φορές κυρίως σε ιστοσελίδες του εξωτερικού.

Η δημιουργία ενός XML Sitemap

Το πρώτο βήμα για να σιγουρευτείτε πως δεν κινδυνεύετε από μια κατάσταση όπως η παραπάνω είναι να δημιουργήσετε ένα χάρτη για τον ιστότοπο σας.

Για τους χρήστες του WordPress προτείνουμε το πρόσθετο WordPress SEO by Yoast το οποίο, εκτός από το ζήτημα των Sitemaps, φροντίζει οτιδήποτε σχετίζεται με το on-page SEO της ιστοσελίδας σας. Επιπρόσθετα, θα ενημερώνει αυτόματα τον XML Sitemap κάθε φορά που πραγματοποιείται κάποια αλλαγή στις σελίδες του domain σας.

Αν δε χρησιμοποιείτε το WordPress, μπορείτε να κάνετε χρήση online εργαλείων όπως το xml-sitemaps.com. Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να είσαστε βέβαιοι πως θα ενημερώνετε έγκαιρα (και χειροκίνητα) το χάρτη σας ώστε τα δεδομένα του να είναι τα σωστά.

Κάνετε υποβολή του XML Sitemap στις μηχανές αναζήτησης

Είναι κρίμα να τον έχετε δημιουργήσει και να μην προχωρήσετε στην υποβολή του στα Google Webmaster Tools.

Ακολουθώντας τα βήματα που αναφέρονται σε αυτό το άρθρο θα βοηθήσετε τη μηχανή αναζήτησης της Google να αντιδρά ταχύτερα στις ενημερώσεις του XML Sitemap σας, κάτι που μεταφράζεται σε ταχύτερη ευρετηρίαση του νέου περιεχομένου σας.

Σημειώστε πως μπορεί κάποιος να αντλεί το νέο περιεχόμενό σας απευθείας από τα RSS feeds της ιστοσελίδας σας, επομένως πρέπει να είσαστε σίγουροι πως όλα θα λειτουργούν άψογα.

Ένας ακόμη λόγος για να κάνετε υποβολή του χάρτη σας στη μηχανή αναζήτησης της Google είναι ο εντοπισμός των σφαλμάτων που υπάρχουν στην ιστοσελίδα σας.

Συμπέρασμα

Οι Sitemaps δεν είναι εργαλείο για να κερδίσετε θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι, όμως, ο τρόπος για να αμυνθείτε έναντι της αντιγραφής του περιεχομένου σας και μια κίνηση για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν την ιστοσελίδας προς όφελος σας.

SEO

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν

  • XML Sitemaps: Τι είναι και ποιος ο ρόλος τους στο SEO;
  • Panda Update: Άλλη μια κίνηση ενάντια στο περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας
  • Η επιλογή της focus keyword στο WordPress SEO by Yoast
  • Content Marketing vs SEO: Η αλήθεια πίσω από μια γελοία διαμάχη
  • Η Google δοκιμάζει μια κόκκινη ετικέτα για σήμανση των αργών ιστοσελίδων
  • Nofollow και affiliate links: Ποια είναι η καλύτερη πρακτική;

Γράφει ο Γιώργος Ηλίδης

Ο Γιώργος είναι Digital Marketer, WordPress Developer και ο ιδρυτής του SEOpedia. Σχεδιάζει και αναπτύσσει websites που θέτουν στόχους, εξυπηρετούν τους επισκέπτες και ταυτόχρονα είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης. Με αυτήν τη σειρά, πρώτα οι επισκέπτες.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Σας παρακαλούμε να χρησιμοποιήσετε το πραγματικό σας όνομα (δεν απαιτείται επώνυμο).
Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση (email) δε δημοσιεύεται.

sp-logo

Πλοήγηση

Αρχική
Επικοινωνία
Blog
Newsletter

Υπηρεσίες

Κατασκευή Website
Portfolio
Project Planner

Blog

Content Marketing
Conversions
Landing Pages
Link Building
News

 

SEO
Social Media Marketing
Usability
WordPress

© 2022 SEOpedia - SEO & Internet Marketing Blog.
Hosted on SiteGround.