Η ερώτηση “Πόσο συχνά πρέπει να δημοσιεύω στη σελίδα μου;”, πάντα με στόχο την καλή απόδοση της σελίδας στο Google, είναι μια καλή απορία. Η απάντηση μπορεί να είναι διαφορετική ανάλογα με τις περιπτώσεις που θα δούμε, αλλά το τελικό συμπέρασμα θα είναι το ίδιο για όλους.
Η συχνότητα δημοσίευσης σε μια σελίδα από την πλευρά των μηχανών αναζήτησης
Οι μηχανές αναζήτησης ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για ποιοτικό περιεχόμενο παρά για συχνό. Είναι πολύ πιο σημαντικό να δημοσιεύετε περιεχόμενο που όσοι το διαβάσουν θα το βρουν ενδιαφέρον, παρά να προσπαθείτε να δημοσιεύετε συχνά αλλά χωρίς αξιόλογο περιεχόμενο. Ακόμα και αν χρειαστούν 3 εβδομάδες για ένα καλό και πρωτότυπο κείμενο αξίζει τον κόπο να προσπαθήσετε για αυτό, καθώς είναι πιθανότερο να σας χαρίσει μακροπρόθεσμα περισσότερους επισκέπτες από ότι πέντε πρόχειρες δημοσιεύσεις.
Η συχνότητα δημοσίευσης μέσα από τα μάτια των επισκεπτών
Εδώ τα πράγματα αλλάζουν. Φυσικά δεν εννοούμε ότι οι άνθρωποι που θα φτάσουν στη σελίδα σας δεν ενδιαφέρονται για την ποιότητα, κάθε άλλο. Απλώς πρέπει να προσθέσουμε ότι ενδιαφέρονται και για τη συχνότητα. Ας δούμε ένα απλό παράδειγμα.
Έστω ότι αναζητήσατε πληροφορίες σχετικά με ένα τεχνολογικό προϊόν και βρίσκεστε σε μια σελίδα που έχει δημοσιεύσει κάποιο κείμενο το 2009. Πόσο ικανοποιημένοι θα μένατε; Φαίνεται πως οι περισσότεροι θα το διάβαζαν στα γρήγορα και στη συνέχεια θα αναζητούσαν πληροφορίες σε μια πιο πρόσφατη δημοσίευση.
Βέβαια αυτό εξαρτάται κατά πολύ από τον τύπο της σελίδας. Αλλιώς σκέφτεται ο επισκέπτης αν πρόκειται για μια επαγγελματική σελίδα κάποιας εταιρείας και αλλιώς για ένα blog ή news site.
Το τελικό συμπέρασμα
Αν πρέπει να επιλέξετε ανάμεσα στην ποιότητα και στη συχνότητα τότε καλό είναι να προτιμήσετε την ποιότητα. Επειδή, όμως, ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, η τέλεια κίνηση είναι να φροντίζετε και για τα δύο. Δε χρειάζεται να δημοσιεύετε κάθε μέρα. Ούτε καν κάθε εβδομάδα. Πρέπει, όμως, να φροντίζετε ώστε να μη θεωρηθεί η σελίδα σας ξεπερασμένη.
Κάτι που δεν πρέπει να κάνετε: Έχετε κάποια παλιά σελίδα (ή άρθρο) και θέλετε να φαίνεται ανανεωμένη; Μην αλλάξετε 3-4 λέξεις, την ημερομηνία δημοσίευσης και πείτε “Εντάξει, τώρα φαίνεται ότι έχει νέο περιεχόμενο”. Όχι δε φαίνεται και ούτε τους επισκέπτες σας κοροϊδεύετε, ούτε τις μηχανές αναζήτησης!
Εσείς προτιμάτε συχνότερη ή ποιοτικότερη δημοσίευση περιεχομένου; Πείτε μας τη γνώμη σας αφήνοντας ένα σχόλιο παρακάτω.
Σε μια εταιρική ιστοσελίδα που εμπορεύεται σίδηρο, ναι, θα έδινα σημασία που δεν ανανεώνει το περιεχόμενό της. Δεν μπορούν οι εταιρικές ιστοσελίδες να ανανεώνουν το περιεχόμενο τους, δεν είναι blog. Ούτε όλες οι ιστοσελίδες μπορούν να γίνουν blogs επειδή το γουστάρει η google!
Έχεις δίκιο Μιχάλη. Η θέση περί εμπιστοσύνης του περιεχομένου απευθύνεται σε τύπου blog sites και κακώς δεν αναφέρθηκε. Η αξιολόγηση αφήνεται στην κρίση του επισκέπτη. Επομένως, όπως εσύ, πιστεύω κανείς δε θα έκρινε αρνητικά μια επιχείρηση σαν αυτή που ανέφερες.
Το Google ενδιαφέρεται ελάχιστα για την ημερομηνία. Το θέμα αυτό αφορά τον επισκέπτη, όπως αναφέραμε.