Φαίνεται ότι οι περισσότεροι χρήστες προτιμούν να εμπιστεύονται το SEO τους στο WordPress SEO by Yoast plugin και κατά τη γνώμη μας πολύ καλά κάνουν. Διαπιστώνοντας, όμως, ότι πολλοί το αποφεύγουν επειδή δυσκολεύονται ή “φοβούνται” να το ρυθμίσουν ώστε να λειτουργεί σωστά, αποφασίσαμε να δημοσιεύσουμε αυτόν τον οδηγό για σωστή ρύθμιση του WordPress SEO by Yoast.
Πρόκειται για ένα πλήρες tutorial στο οποίο θα αιτιολογήσουμε κάθε ρύθμιση που επιλέξαμε, ώστε να επιλέξετε και εσείς την κατάλληλη για τη σελίδα σας.
Όσον αφορά στους αρχάριους, προτείνουμε να διαβάσουν πρώτα το εισαγωγικό άρθρου που φτιάξαμε για τον οδηγό αυτό με τίτλο Έχετε ρυθμίσει το WordPress σας για να πετύχει στο SEO;
Πριν ξεκινήσουμε, ξεκαθαρίζουμε ότι:
• Μιλάμε για ένα website που δουλεύει αποκλειστικά στο WordPress και μάλιστα με το plugin WordPress SEO by Yoast.
• Πρόκειται για μια σελίδα με ένα μόνο συντάκτη (single author), αν και θα αναφέρουμε τι αλλάζει σε περίπτωση σελίδας με περισσότερους από έναν συντάκτες.
• Δεν πρόκειται για σελίδα τύπου e-shop ή γενικότερα σελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Πίνακας περιεχομένων
Titles & Descriptions
Ξεκινώντας από τα βασικότερα, ας δούμε πρώτα τους τίτλους και τι περιγραφές των άρθρων και των σελίδων.
• Ο λόγος που χρησιμοποιούμε κάθε φορά δικές μας περιγραφές είναι ότι πολλές φορές μερικά άρθρα δεν έχουν περίληψη-σύνοψη, ή αν έχουν μπορεί να μην περιέχουν τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά. Έτσι, προτιμούμε να αφιερώσουμε 2 λεπτά παραπάνω σε κάθε δημοσίευση ώστε να διαλέξουμε την περιγραφή και να συμπεριλάβουμε τις λέξεις που θέλουμε.
Είναι δική σας επιλογή, αλλά δεν βρίσκουμε το λόγο να μην κάνετε το ίδιο. Σε περίπτωση που θέλετε να ορίζετε εσείς την περιγραφή, διαγράψτε το %%excerpt%% και αφήστε το πεδίο κενό. Παρακάτω θα δούμε πώς ορίζετε μόνοι σας την περιγραφή κάθε σελίδας ή άρθρου.
• Σχετικά με τη μεταβλητή %%sitename%%, είναι ο τίτλος ιστότοπου που έχετε ορίσει στις “Ρυθμίσεις -> Γενικά”, του WordPress.
• Σιγουρευτείτε ότι το θέμα σας δεν έχει την ετικέτα που δίνει τους τίτλους πάνω από αυτήν που ορίζει το WordPress SEO του Yoast. Διαφορετικά θα φαίνεται ο τίτλος που είναι γραμμένος στο header.php πρώτος, άρα του θέματος (δεν το θέλουμε).
Τι κάνουμε index και τι όχι
Σημειώστε ότι μπορεί οι ανάγκες της σελίδας σας να απαιτούν διαφορετικές ρυθμίσεις σε αυτό το κομμάτι. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι παρακάτω ρυθμίσεις, που χρησιμοποιούμε και στο SEOpedia, θα καλύψουν πάνω από το 80% των σελίδων. Ρωτήστε ελεύθερα τη γνώμη μας για τη δική σας περίπτωση αφήνοντας ένα σχόλιο!
• Αυτή είναι σχεδόν σίγουρα η καλύτερη επιλογή και για εσάς. Τα αρχεία των tags, authors και τα date archives θα μοιάζουν πολύ μεταξύ τους. Επομένως, δεν έχει λογική να τα κάνουμε index αφού θα δημιουργήσουν διπλό περιεχόμενο (duplicate content).
• Σημειώστε ότι η ρύθμιση σχετικά με το αρχείο συντακτών (author archive) έχει επιλεγεί γιατί μιλάμε για μια σελίδα με ένα μόνο συντάκτη. Εάν η σελίδα σας έχει περισσότερους από έναν συντάκτες, σκεφτείτε τι είναι καλύτερο για τη δική σας περίπτωση.
• Ακόμη, αν η σελίδα ή το blog σας υπάρχει για αρκετό καιρό και όλο αυτό το διάστημα κάνατε index στα tags σας, για παράδειγμα, δεν είναι πάντα σωστό να το αλλάξετε ξαφνικά σε noindex. Ελέγξτε μέσα στο Google Analytics τις επισκέψεις και την κίνηση που σας δίνουν τα αρχεία των tags (π.χ.) και αποφασίστε αν θα συνεχίσετε να τα κάνετε index ή όχι.
• Από τη στιγμή που έχετε blog με ένα συντάκτη, μπορείτε να απενεργοποιήσετε εντελώς το αρχείο συντακτών (αφού είναι το ίδιο με την αρχική σελίδα και δημιουργεί διπλό περιεχόμενο) και οι σελίδες του αρχείου θα γίνουν αυτόματα 301 redirect στην αρχική σας σελίδα.
• Εμείς, συνήθως, αφήνουμε τους επισκέπτες να χρησιμοποιούν το αρχείο ημερομηνίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν το κάνουμε index! Εάν θέλετε μπορείτε να το απενεργοποιήσετε εντελώς και, όπως παραπάνω, θα γίνουν τα απαραίτητα redirects.
• Προτιμούμε να χρησιμοποιούμε τις ετικέτες noodp/noydir για κάθε σελίδα, αλλά αυτό είναι καθαρά υποκειμενική επιλογή. Σκεφτείτε τι είναι καλύτερο για εσάς. Το WordPress SEO by Yoast σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε αυτές τις ετικέτες για κάθε σελίδα ή άρθρο ξεχωριστά.
• Αν και δεν βρίσκουμε το λόγο να χρησιμοποιείτε την ετικέτα meta keywords, μπορείτε να την ενεργοποιήσετε μέσω της αντίστοιχης επιλογής στην εικόνα και να είναι διαθέσιμη. Διαβάστε το άρθρο στο οποίο εξηγούμε ότι Οι λέξεις-κλειδιά (meta keywords) είναι άχρηστες! και αποφασίστε.
XML/HTML Sitemaps
Χρησιμοποιείτε κάποιο άλλο plugin για τους Sitemaps; Περιμένουμε να το απενεργοποιήσετε! Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην αφήσετε το WordPress SEO by Yoast να φροντίσει αυτό το θέμα και αυτό γιατί το χειρίζεται άριστα. Προσέξτε, όμως, ότι πρέπει να έχετε μόνο ένα plugin για τη δημιουργία sitemap. Οπότε, ή θα αφήσετε το WordPress SEO να κάνει τη δουλειά του, ή απενεργοποιήστε τη δημιουργία sitemap σε αυτό και κρατήστε το παλιό σας.
Προσοχή!: Σε περίπτωση που αλλάξτε από κάποιο άλλο plugin στο WordPress SEO by Yoast, φροντίστε να ενημερώσετε το Google Webmaster Tools με τη νέα διεύθυνση του χάρτη σας, αυτή του Yoast plugin δηλαδή.
• Σιγουρευτείτε ότι δεν έχετε ταυτόχρονα άλλα plugins που χειρίζονται τον sitemap.
• Διαλέξτε με προσοχή τι δε θέλετε να υπάρχει στον sitemap.
Permalinks (μόνιμοι σύνδεσμοι)
Εδώ δε θα μιλήσουμε για τη δομή των permalinks, κάτι που αναλύσαμε σε βάθος σε προηγούμενο άρθρο μας με τίτλο WordPress SEO & Permalinks: Ποια είναι η καλύτερη δομή;.
• Ένα από τα καλύτερα στοιχεία αυτού του plugin είναι η δυνατότητα επιλογής για αφαίρεση του «/category/» από τα permalinks των κατηγοριών. Είναι εξαιρετική επιλογή! Αν η σελίδα σας έχει γίνει ήδη index με το /category/ και θέλετε να το αλλάξετε, τα redirects θα γίνουν αυτόματα.
Update: Η επιλογή αυτή δεν υπάρχει σε νεότερες εκδόσεις του plugin διότι δημιουργούσε προβλήματα σε μερικές ρυθμίσεις του WordPress, όπως αναφέρθηκε από τον developer του.
• Μπορείτε να κάνετε redirect τις εικόνες στη σελίδα του άρθρου στο οποίο βρίσκονται. Εμείς δεν το χρησιμοποιούμε, αλλά δεν θα κάνει κακό στο SEO της σελίδας σας αν το θέλετε.
• Εάν δεν έχετε κάποιο θέμα με https (ασφαλής περιήγηση), μπορείτε να αφήσετε τις ρυθμίσεις των canonical όπως είναι.
Το SEO κάθε σελίδας ή άρθρου ξεχωριστά
Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται το πεδίο του WordPress SEO by Yoast για κάθε είδους δημοσίευση. Είναι εύκολο στη χρήση, επομένως δεν έχουμε να επισημάνουμε κάτι. Περιηγηθείτε μόνοι σας στις καρτέλες τους και δείτε ότι όταν ορίσετε τη λέξη-κλειδί (focus keyword) θα σας κάνει τις απαραίτητες παρατηρήσεις στην καρτέλα page analysis.
Προσέξτε, η επιλογή της λέξης-κλειδί στο πεδίο του plugin δεν παίζει κάποιο ρόλο στη μελλοντική κατάταξη της σελίδας σας. Απλώς χρησιμοποιείται από το plugin για να σας δώσει τα αποτελέσματα στην καρτέλα «page analysis». Παρ΄ όλα αυτά η επιλογή της πρέπει να είναι «αληθινή» για να πάρετε τα σωστά αποτελέσματα της ανάλυσης.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο παραπάνω οδηγός σας φάνηκε χρήσιμος και έπεισε όσους χρησιμοποιούσαν κάποιο άλλο plugin να μεταβούν στο WordPress SEO by Yoast!
Σας υπενθυμίζουμε ότι καλό είναι να διαβάσετε και το εισαγωγικό άρθρο μας με τίτλο Έχετε ρυθμίσει το WordPress σας για να πετύχει στο SEO;.
Για κάθε απορία ή διευκρίνιση είμαστε στη διάθεση σας.
Κατεβάστε τώρα το WordPress SEO by Yoast!
Πολύ καλός οδηγός. Το πρόβλημα που έχω είναι ότι σε ειδησεογραφικό site
Focus keyword usage
Your focus keyword was found in:
Article Heading: Yes (1)
Page title: Yes (1)
Page URL: No
Content: No
Meta description: No
Έχω βάλει παράδειγμα:
Focus Keyword: Μηνύματα Σταϊνμάγερ
SEO Title: Μηνύματα Σταϊνμάγερ περί… παρανοήσεων και απαιτήσεων
Meta description: Τα μηνύματα του Βερολίνου για χρέος, μεταρρυθμίσεις και προσφυγικό κομίζει ο υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, Φράνκ Βάλτερ Σταϊνμάγερ
Καλησπέρα Πέτρο. Ποιο είναι το πρόβλημα;
Καλησπέρα,
Πρώτη φορά εγκαθιστώ το SEO by Yoast σε ελληνικό site και έχω πρόβλημα με το sitemap_xml αρχείο και τους ελληνικούς χαρακτήρες. Αν γνωρίζεις πως το λύνω θα βοηθούσες πολύ.
Σ’ευχαριστώ
Καλησπέρα Δημήτρη, ευχαρίστως να βοηθήσουμε αν μπορούμε, αλλά ποιο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις; Σε αρκετές ελληνικές σελίδες χρησιμοποιούμε αυτό το plugin χωρίς κάποιο πρόβλημα.
Φαντάζομαι αυτή τη στιγμή το πρόσθετο δεν είναι ενεργό έτσι; Το παρακάτω URL δε φαίνεται να υπάρχει.
http://fisikoaerio.com/sitemap_index.xml
Καλησπέρα, ναι το πρόσθετο είναι απενεργοποιημένο. Το πρόβλημα είναι στους ελληνικούς χαρακτήρες των διευθύνσεων permalink, όπως αυτή :
http://fisikoaerio.com/%ce%b5%ce%b3%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%8d-%ce%b1%ce%b5%cf%81%ce%af%ce%bf%cf%85/
Σ’ ευχαριστώ για τον χρόνο σου.
Δημήτρη δεν υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα. Αυτό είναι το φυσιολογικό και θα το συναντήσεις σε κάθε σελίδα με ελληνικά permalinks. Οι ελληνικοί χαρακτήρες δεν αναγνωρίζονται και έτσι βλέπεις αυτά τα σύμβολα.
Θα το δεις ακόμα και αν κάνεις επικόλληση ένα τέτοιο URL στο facebook για παράδειγμα. Εμφανίζονται αυτοί οι χαρακτήρες, αλλά το link δουλεύει κανονικά. Επίσης δε χρειάζεται να ανησυχείς ούτε από πλευράς Google. Όλα είναι εντάξει!
Σ’ ευχαριστώ και πάλι. Ο λόγος που είδα τις διευθύνσεις στο XML αρχείο ήταν γιατί μου έβγαζε σφάλμα για κάποιο λόγο στο Google Webmaster Tools. Θεώρησα πως έφταιγαν οι ελληνικοί χαρακτήρες αλλά μετά την απάντηση σου ενεργοποίησα ξανά το πρόσθετο και έκανα resubmit τον χάρτη και όλα δούλεψαν ρολόι. Κάποιο σφάλμα της Google λογικά.
Καλησπέρα, έχω ένα πρόβλημα με την εμφάνιση του site στο google.
Πιο συγκεκριμένα στην κατάταξη στο google δεν εμφανίζεται ο τίτλος με τα μπλε γράμματα έτσι όπως τον έχω ορίσει στο SEO. Μήπως θα πρέπει να γίνει κάποια εγκατάσταση του robots.txt για να μπορέσει να ξαναψάξει το site και να γίνει η αλλαγή του τίτλου?